Avatar billede michartmann Nybegynder
23. april 2004 - 21:13 Der er 6 kommentarer

tomcat sikkerhed

Hej Eksperter,
Er der nogen der kan sige mig hvorvidt man kan beskytte alle sider i sin web.xml på nær en enkelt side, som skal slippe igennem uden sikkerheds check?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2004 - 21:20 #1
web-resource-collection/url-pattern skal jo bare matche alle sider
undtagen den ene.

Hvis den ene ligger i sit eget dir, så er det nemt. Ellers giver det lidt linieri web.xml ...
Avatar billede michartmann Nybegynder
23. april 2004 - 21:56 #2
er det ikke muligt at sige all (/*) men exclude et dir/fil under det?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2004 - 21:57 #3
Jeg checkede 2.3 DTD'en og i den kunne man ihvertfald ikke.
Avatar billede michartmann Nybegynder
23. april 2004 - 22:29 #4
mit problem er at jeg har en masse url'er som skal beskytte og bare en enkelt servlet som skal slippe udtjekket igennem.

Jeg ville nødig til at justere alle min andre url'er for at kunne bringe dem under en fællesnævner mapping som eks. /admin/*
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2004 - 22:30 #5
Hvorfor så ikke bare flytte den enkelte servlet der ikke skal beskyttes ?
Avatar billede michartmann Nybegynder
23. april 2004 - 22:36 #6
rigtigt men hvorhen for alle de andre mapper fra roden?