Avatar billede black-bird Nybegynder
23. april 2004 - 08:25 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Scroll Knap

Hej...

Hvordan kan jeg få min scroll knap til og virke sådan at når jeg holder den nede kan jeg flytte mig rundt på skærmen ved bare at bevæge musen.....
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
23. april 2004 - 09:03 #1
Du skal ind i options... derinde kan du sætte musen og tasterne op, dog har eg aldrig lige hørt om dette du søger... der plejer man at bruge en SpaceBall...
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. april 2004 - 09:19 #2
Jeg tror du skal ind i kontrol panelet og sætte din mus op til at bruge scrollen som knap også.

Medmindre den virker som knap i andre progrmamer, så er det nok i autocad, men kan ikke lige umidelbart se nogle steder du kan opsætte din mus i autocad.
Avatar billede kalb Nybegynder
23. april 2004 - 10:14 #3
man kan altid trykke p og enter  (pan)
Men er det en zoom i scrollknappen du søger?
Den er hurtig til at zoome ind og ud go derved at bevæge sig rundt i tegningen.
Ellers er der også dynamiczoom som en mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2004 - 16:52 #4
I kontrolpanelet i windows skal knappen være midterste knap.
Hvis den sættes op til scroll skal der krydses af i ms kompatibel.
I autocad taster du mbuttonpan og vælger 1.
god fornøjelse.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2004 - 17:00 #5
ovennævnte er ment som svar, og ikke som en kommentar ! sorry
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2004 - 15:00 #6
Jeg VED det virker!
Avatar billede black-bird Nybegynder
26. april 2004 - 13:40 #7
de_thomas jeg ved også at det du siger virker men hvor gør jeg det jeg har windows XP
er det under :

Kontrolpanel -> Mus -> Og hvad så ?????
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2004 - 17:35 #8
har du en musdriver installeret, eller bruger du den der er i windows(XP)
Avatar billede black-bird Nybegynder
27. april 2004 - 09:35 #9
Tror jeg bruger den som er i XP.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2004 - 15:30 #10
Du kunne måske få mere funktionalitet / flere muligheder hvis du installerer en driver der passer til din mus.
-
Og dermed mulighed for at konfigurere den som beskrevet.
-
---  findes der overhovedet andre mus en Logitech ;)
Avatar billede jarjar Nybegynder
15. maj 2004 - 02:40 #11
MBUTTONPAN skal stå til 1, Det skriver du i komandolinjen.
Din nus skal sættes til at køre autoscroll og så skal den vinges af der hvor der står "Use MS office Compatible scroll only"

Så burte det virke.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2004 - 13:47 #12
>>jarjar- Det er jo det jeg siger, ikk ? :-)