Avatar billede pixeljuice Nybegynder
21. april 2004 - 17:41 Der er 24 kommentarer

kasseterminal (software)

Vi skal bruge et program til en restaurant som skal fungere som kasseterminal. Det må gerne være meget simpelt og skal ikke sættes op på et netværk. Vi har skuffe og printer men hvilket program skal vi kigge efter?
Avatar billede dma Nybegynder
21. april 2004 - 17:56 #1
www.Micros-Fidelio.dk er et firma som er specialiseret på dette område! Har erfaring med dem fra hotelbranchen og de er dygtige. Kender ikke priser...!
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
21. april 2004 - 18:16 #2
Vi skal faktisk bare bruge software ! og så simpelt som muligt! altså slå en vare ind og betalingsmåde, bon, og kasserapport
Avatar billede christina-k Nybegynder
21. april 2004 - 18:22 #3
www.winkas.dk du kan også ringe til dem, de har lokale konsulenter som kan vise dig hvordan programmet virker INDEN du køber - fornuftige priser !!
Avatar billede leif Seniormester
21. april 2004 - 18:49 #4
www.propos.dk

Har set det, hvis du i forvejen bruger C5, så er det et bud, det er nemlig fuldt intigreret i C5 og når dagen er omme, siger du afslut og så er alt bogført i Finansen.
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
21. april 2004 - 20:57 #5
Sagen er den at vi intet har! og ikke skal bruge andet en basale funktioner som et helt almindeligt kasseapperat har! vi ønsker dog og bruge en PC vi har! hvor der er skuffe og printer til. Så vi dermed kan samle mange funktioner . mail mm
Avatar billede kenp Novice
21. april 2004 - 21:37 #6
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
21. april 2004 - 22:57 #7
Mhh http://home.swipnet.se/~w-59368/ kan jeg ikke rigtig ta´seriøst (-;  !  Vi kan desværre ikke kaste alt for mange penge ud på dyre løsninger der er overkill til vores behov. Der behøves ikke at være support på det!
Avatar billede skildpadden Nybegynder
21. april 2004 - 23:39 #8
Er sikker på SummaSummarum også kan bruges her...

Se www.stoneware.dk - SummaSummarum
Avatar billede skildpadden Nybegynder
21. april 2004 - 23:39 #9
Svar...
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
21. april 2004 - 23:56 #10
hey padde! det ser meget godt ud! men tror du det vil kunne bruges i en restaurant hvor programmet mere skal fungere som kasseterminal?  du ved bon'er og betalings type?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
21. april 2004 - 23:59 #11
Jeg har selv SummaSummarum - og det er IKKE egnet til det du forespørger!!!  -  men ellers et udemærket program til andre formål....
Avatar billede kenp Novice
22. april 2004 - 07:53 #12
grunden til at jeg lagde det er faktisk at der er et gammel dos program som hedder pc cash ;) som er simpelt (f´.esk. det de også bruger hos jensens bøfhus)
Avatar billede leif Seniormester
22. april 2004 - 08:58 #13
De bruger http://www.cashcomdata.dk/pccash.html for at være mere præcis (Har i hvert til fald).
Det ligner så at nogen steder er de gået over til Micros-Fidelio system, på deres bon jeg fik igår aftes står der "Micros Demo System".
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
22. april 2004 - 19:06 #14
Mhh har prøvet at downloade "PC cash register" som faktisk så lovende ud "trods siden kenp ;)  ) nå men jeg kan ikke starte programmet!! programmet nægter og gøre en pind !  er der andre programmer i samme gade?
Avatar billede kenp Novice
22. april 2004 - 19:09 #15
du skal jo huske på at det nok er gammelt DOS program! så det ikke er sikkert du kan køre det på win2k/xp (ihvertfald ikke ordentligt)
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
22. april 2004 - 19:11 #16
har prøvet på to win98 platforme
Avatar billede leif Seniormester
22. april 2004 - 19:46 #17
Hvor har du hentet "PC cash register" fra ?

Jeg kan ikke finde et link fra den side kenp smed !
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
22. april 2004 - 19:51 #18
nej det er rigtig! fandt det her http://www.ezsoftworks.com/main.html
Avatar billede cdc Novice
22. april 2004 - 19:56 #19
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
22. april 2004 - 20:29 #20
leif.. vend endelig tilbage hvis du får det til og virke!
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
23. april 2004 - 21:34 #21
nogen erfaring med WinKAS Pro ?
Avatar billede demkon Nybegynder
24. april 2004 - 16:56 #22
Har endnu ikke den store erfaring med WinKAS Pro kassesystem endnu, men det vil jeg få i løbet af sommeren, da vi på Egeskov Slot lige har fået det installeret i vores billetluger. Systemet skal i starten bruges som almindelig salg af billetter, men senere også benyttes i vores restauranter og caféer.

Hele systemet virker utrolig nemt at benytte.
Avatar billede pixeljuice Nybegynder
27. april 2004 - 18:05 #23
hey demkon - jeg har undersøgt winKAS! og det lyder også fint ! men det er simpelthen for voldsomt til det vi skal bruge det til- du skal slippe omkring 12 k for løsningen. Og vi skal somsagt ikke bruge andet end kasseløsningen. altså nærmest en udvidet "lommeregner"  har kigge på noget der hedder WFbutik :  http://www.wfbutik.dk/  nogen erfaring-  derude?
Avatar billede kc170580 Nybegynder
26. juli 2004 - 20:05 #24
Det du søger koster en hel arm. Så hvis det ikke er livsnødvendig for dig. Så vil jeg købe et alm. kasseapperat. De fåer hos de fleste kontorbutikker. I dag får du den for næsten ingen pænge, og med massere af funktioner.