Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 19:03 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan disabler man Onboard sound i bios'en?

Hey...

Har fået nyt lydkort, 5.1, og skal så disable det onboardlydkort, som er det nuværende. Det skal vel gøres i bios'en, men hvordan og hvad skal jeg gøre for at gøre det?

//Kristian
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. april 2004 - 19:05 #1
Hvilken bios har du ?
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2004 - 19:17 #2
Du bør først via Tilføj-/Fjern programmer fjerne/afinstallere alle programmer/software som hører til nuv. onboard lydkort.

Genstart herefter PC og gå straks i BIOS. Vælg punktet Integrated Peripherals. Her finder du dit Onboard Sound Device (det kan være AC97 Audio) som du sætter til Disabled.

Lad PC boote færdig. Luk herefter ned og hiv strømstik ud.
Nu klan du gå igang med at isætte dit nye lydkort.
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. april 2004 - 19:34 #3
Tak for svaret....jeg har fundet ud af det. Jeg kunne nøjes med at deaktivere lydkortet i enhedshåndtering...

Du skal nok få nogle point for svaret alligevel....
Avatar billede spt Nybegynder
17. april 2004 - 20:29 #4
integrated perhipials, der ligger en mulighed for at slå den fra
Avatar billede halifax Nybegynder
17. april 2004 - 22:09 #5
Fint nok at du har deaktiveret i Enhedshåndtering. et betyder at det samme sted kan aktiveres igen.

Er usikker på om det er så effektivt som en "Disabling" i BIOS og afstallering af software, men så længe det ikke skaber konflikter for dig er det OK.
Drivere og software, fx. et AudioRack, som fulgte med dit onboard ligger stadig i systemet.