Avatar billede renekoemler Nybegynder
16. april 2004 - 20:56 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Konfiguration af webserver

Hej,

Jeg er ved at lægge mit web-site om. Tidligere var default-opstart en notes base men nu ville jeg gerne ændre det til at default-opstart er et index.htm dokument.

Jeg bruger version 5

Jeg har i konfigurations dokumentet(Internet Protocols/HTTP)sat:

Basics
Host name(s):
Bind to host name:    Disabled
DNS lookup:    Disabled
Default home page:    \kcweb\default.htm
Allow HTTP clients to browse databases:    No
Maximum requests over a single connection:    1
Number active threads:    40
NOTE: The following
    You should use it only      setting is no longer used in Domino.
    for servers running versions prior to 4.6.
Minimum active threads:    20

Mapping
Home URL:
HTML directory:    domino\html
Icon directory:    domino\icons
Icon URL path:    /icons
CGI directory:    domino\cgi-bin
CGI URL path:    /cgi-bin

Når jeg kalder url'en http://www.koemler-consult.dk
får jeg en http 403 (ingen rettigheder)

Men hvis jeg går "direkte på" http://www.koemler-consult/kcweb/default.htm så kører det.

Jeg er sikker på at fejlen ligger et eller andet sted i konfigurations dukumentet men kan ikke lige gennemskue det.
Avatar billede renekoemler Nybegynder
16. april 2004 - 20:59 #1
Avatar billede mmmtm Nybegynder
16. april 2004 - 23:07 #2
Jeg er absolut ikke admin - men hvad om du skrev hele url'en http://www.koemler-consult.dk/kcweb/default.htm som default homepage ?
Avatar billede renekoemler Nybegynder
17. april 2004 - 02:43 #3
Har prøvet det hjalp ikke.

Men nu er jeg kommet lidt længere vi har nu ændret til hhv:
Default home page: kcweb/index.htm

og den nye URL der virker: http://www.koemler-consult.dk/kcweb/index.htm

Nu får jeg fat i siden når jeg skriver http://www.koemler-consult.dk men den kan ikke hente det indhold der ligger i under mapper såsom .htm filer og grafik filer....

Mystisk!
Avatar billede renekoemler Nybegynder
17. april 2004 - 02:43 #4
den finder heller ikke css'en der også ligger i en undermappe
Avatar billede renekoemler Nybegynder
17. april 2004 - 02:47 #5
det hjælper heller ikke at ligge det hele direkte i "roden"
Avatar billede jogii Nybegynder
17. april 2004 - 22:40 #6
Du skriver at default homepage står til \kcweb\default.htm
Nu er \-tegnet ikke meget bevendt på internet og desuden bør du vist nok undlade den første skråstreg.
Prøv med kcweb/default.htm istedenfor.
Jeg går ud fra at filen ligger i stien
<notesdata>/domino/html/kcweb/default.htm
//Jörg
Avatar billede renekoemler Nybegynder
18. april 2004 - 10:52 #7
Hej Jörg,

filen ligger i /domino/html/kcweb - og lige nu har jeg sat den til at starte i en fil der hedder test.htm. Hvis du tager URL'en http://www.koemler-consult.dk får du den side - so far so good. Filen "tager" bare ikke det .css der ligger i en /css-bibliotek. Det er som om at serveren ikke giver lov til at kigge i under biblioteker. Hvis du klikker på linket på siden (henviser til filen index.htm der ligger i samme bibliotek som test.htm) får du fint siden op med grafik og .css og de undersider der befinder sig i et /contents-bibliotek. Jeg synes det er lidt underligt.....
Avatar billede renekoemler Nybegynder
18. april 2004 - 10:57 #8
Konfigurations dokumentet kkkk ser nu således ud:

Basics
Host name(s):
Bind to host name: Disabled
DNS lookup: Disabled
Default home page: kcweb/test.htm
Allow HTTP clients to browse databases: No
Maximum requests over a single connection: 1
Number active threads: 40
NOTE: The following setting is no longer used in Domino.
      You should use it only for servers running versions prior to 4.6.
Minimum active threads:    20

Mapping
Home URL:
HTML directory:    domino/html
Icon directory:    domino\icons
Icon URL path:    /icons
CGI directory:    domino\cgi-bin
CGI URL path:    /cgi-bin

//René
Avatar billede renekoemler Nybegynder
18. april 2004 - 10:57 #9
kkkk er en skrive fejl
Avatar billede jogii Nybegynder
18. april 2004 - 13:01 #10
Alle html-relaterede filer skal vistnok ligge som underbiblioteker til HTML directory. Det er simplelthen RODEN til HTML-serveren, pånær når det drejer sig om NSF-filer og de andre elementtyper som angivet i "Mapping". Du bør altså oprette et CSS bibliotek i forhold til domino/html, f.eks. C:\<notesdata>\domino\html\css.

Det med Roden burde virke sådan at når du angiver en ikke NSF-fil i URL, så skal den ligge i forhold til domino/html-bibliioteket. "/" er med andre ord lig med "domino/html". Så når du vil henvise til en fil /css/standard.css, så skal den være placeret i C:\<notesdata>\domino\html\css\standard.css
Det med at man med Domino ikke kan tilgå filer udenfor domino/html er i virkeligheden en sikkerhedsfeature. Det ville være ærgeligt hvis almindelige webbrugere kunne kontruere en url som henter AUTOEXEC.BAT eller andre filer frem (NOTES.INI var engang i farezonen)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
18. april 2004 - 22:06 #11
Læg dit stylesheet som et dokument i en database, - kald det fx. stylesheet, og lav et setup view hvorfra du kan ref'e til styleshet'et.
I HTML Content på div. formularer skriver du:
"<LINK REL=STYLESHEET TYPE=\"text/css\" HREF=\"/DatabasensReplicaID/setup/stylesheet?OpenDocument\">"
"- erne skal med i koden, eftersom det er html.
Så skulle det funke.
Avatar billede notes2c Nybegynder
18. april 2004 - 22:12 #12
Her kigger Domino standard efter statiske filer:
<statisk rod> => c:\<notesdata>\domino\html
http://<host>/default.htm => c:\<notesdata>\domino\html\default.htm
http://<host>/kcweb/default.htm => c:\<notesdata>\domino\html\kcweb\default.htm

I konfiguration dokumentet er:
Alle url ref. med slash eks. kcweb/default.htm
Og directory ref med backslash eks \kcweb

Sten :o)
Avatar billede renekoemler Nybegynder
20. april 2004 - 10:33 #13
Hej Alle,

Jeg er lige nu på kursusu og har ikke mulighed for at rette og så videre men jeg vender tilbage på torsdag

BH
René
Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. april 2004 - 21:47 #14
Tak for hjælpen.

Nu virke det den nye konfig ser således ud

Basics
Default home page: index.htm

Mapping
Home URL:
HTML directory:    domino/html/kcweb

That did the trick

/rene