Avatar billede prezdensio Nybegynder
16. april 2004 - 17:03 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

stofanet, mandrake 10.0 - hvordan kommer man på nettet?

Nogen der kan hjælpe mig med at komme på nettet med linux?
jeg har stofanet, men kan ikke connecte, og kan ikke helt indstille den ordenligt. Nogen der har nogle hints eller andet til hvordan man kommer på nettet med stofanet flatrate?

Mvh. Mig
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. april 2004 - 17:12 #1
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. april 2004 - 17:15 #2
nederst på siden her http://www.thrysoee.dk/stofanet/ er der grafisk login program ;)
Avatar billede prezdensio Nybegynder
16. april 2004 - 17:31 #3
ja, har kigget på det første, men blev ikke meget klogere, men det er det, at jeg jo ikke har fast ip...? og jeg har "tilmeld" mig det der always-on, men kan stadig ikke komme på nettet :(
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. april 2004 - 17:33 #4
Du har fået ip'en på en gateway ikke ???? Eller?

I så fald så prøv at gøre sådanne her.

$route add default gw <din.ip.her>

eks.

$route add default gw 123,456.789.123
Avatar billede prezdensio Nybegynder
16. april 2004 - 17:33 #5
btw, tak alligevel :)
Avatar billede prezdensio Nybegynder
16. april 2004 - 17:35 #6
nej, i "gamle" dage fik man gateway osv. det gør man ikke mere, der skal den i windows bare stå til selv at hente ip automatisk.
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. april 2004 - 17:37 #7
har du prøvet at logge på her http://signon.stofanet.dk/ , går ud fra at du har sat din netværks protekol op ?
Avatar billede prezdensio Nybegynder
16. april 2004 - 17:40 #8
Yep, har prøvet at komme ind på den side, men det vil den ikke, har for så vidt muligt(højst sandsynligt her prob'et er) prøvet forskellige måder at sætte netværket op, dog i kde. altså igennem der hvor man skal vælge om det er adsl, lan, kabel, modem, isdn osv. har prøvet både at tage det som adsl, senere med lan, senere med kabel, og ingen af dem der rigtigt vil virke.
skal dog lige siges at jeg først lige er kommet ind i linux verden, har dog læst det meste af det jeg har kunnet komme i nærheden af. Så som friheden til at... på mandrake.net osv.
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. april 2004 - 17:42 #9
hm den eneste løsning jeg lige kender er den hvor du har en GW. Ring til nået support og få en :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. april 2004 - 17:42 #10
Men nu køre jeg heller ikke med stofa
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. april 2004 - 17:44 #11
jeg er ikke den store linux haj,men leger ind-imellem med knoppix og der går jeg ind under netkorts konfiguration,den spørg om jeg vil bruge DHCP,jeg svare ja og er på nettet med det samme,ka godt lave et screenshot hvis du vil ha det ,tar så lige 10 minutter ;)
Avatar billede prezdensio Nybegynder
16. april 2004 - 17:49 #12
men hvordan fortæller man linux at den skal hente ip automatisk, altså ligesom når man sætter en internet forbindelse op på fx. win2k (det jeg bruger nu) Kan være det er der jeg laver fejl
Avatar billede prezdensio Nybegynder
16. april 2004 - 17:50 #13
Cp1, det må du meget gerne, bruger godt nok mandrake, men er vel ikke den store forskel. men vil være evigt taknemlig
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. april 2004 - 18:25 #14
så er der billeder ; http://firewalker.1go.dk/ ,Knoppixnet1.png
http://firewalker.1go.dk/ ,Knoppixnet2.png , håber du ka bruge det til någet..
en anden ting jeg lige kommer i tanke om,hvis jeg glemmer at logge af i enten Windows eller knoppix får jeg at vide fra stofaserveren at jeg allerede er logget på og skal så logge af og på igen,ved ikke om det ka ha någet med dit problem at gøre bare en tanke...
Avatar billede prezdensio Nybegynder
16. april 2004 - 18:30 #15
hmm, mener ikke mit er sådan, men prøver det lige :) men thnx anyway
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. april 2004 - 18:33 #16
ok ;O)
Avatar billede prezdensio Nybegynder
16. april 2004 - 19:32 #17
Så fandt jeg ud af det, ved at rode lidt med det, er dog ikke helt så "let"som i knoppix, men tak alligevel :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. april 2004 - 19:46 #18
okay så ;) jeg lægger et svar hvis du syntes jeg skal ha lidt points,Go Weekend :~O)