Avatar billede goof2003 Nybegynder
16. april 2004 - 12:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål omkring bnc / mirc Bouncer

hej eksperten.dk

Jeg overvejer for tiden at anskaffe mig en linux box, som kan køre 24/7 og det er så mit mål, at den skal kunne hoste bnc for mig og min clan.
Nu er det så bare lige, jeg bliver nysgerrig, fordi jeg synes ofte at man ser bnc omtalt med at den ligger på en god linie (f.eks. 10mbit eller noget), men hvor hurtig/god en forbindelse er nødv. for at hoste sådan noget? til f.eks. 5-10 personer?

På forhånd tak!

Goof
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 13:06 #1
Du kan godt hoste 5-10 personer på en så lille forbindelse det passer dig, det vil bare resultere i store lags hos dem, hvis du bruger din båndbredde.

Det er mere upload hastighed der tæller end download, men da IRC ikke benytter specielt meget af din båndbredde, kan du godt klare dig uden nogen voldsom båndbredde.

Mht. selve din bouncer, er det så let som en leg at sætte det op i Linux, og ønsker du samtidig rDNS (som jo er blevet populært i gamer miløjet), kommer det lidt an på din ISP. TDC er altid de mest samarbejdsvillige.. underligt nok.
Avatar billede goof2003 Nybegynder
16. april 2004 - 13:52 #2
jeg har en 512/512 forbindelse og jeg downloader kun sjældent - tilgengæld spiller jeg en del cs men håber på at forbindelsen kan klare det?
Avatar billede goof2003 Nybegynder
16. april 2004 - 13:58 #3
du har forresten svaret fint nok på mit spørgsmål så pointne er dine :) tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2004 - 15:10 #4
Tak ;)
Avatar billede vis_dk Nybegynder
16. april 2004 - 18:10 #5
Du behøver ikke at have linux for at hoste en bnc.

Hvis det er psyBNC du ønsker, så er det kompilet til windows.