Avatar billede jjjakobsen Mester
16. april 2004 - 10:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Korrektur og password

Når man retter i et dokument kommer der fine markeringsbobler  med tekst for "slettet" og "korrektur", men når jeg indsætter tekst, bliver denne alene understreget.
Jeg vil meget gerne have, at indsættelser, også fremgår i markeringsbobler med
teksten "indsat".

Hvordan skrivebeskytter man et dokument, som sendes ud af huset som
vedhæftet fil til en mail?

Er det muligt helt at "låse" en fil, så andre ikke kan ændre i den
- evt. uden en kode.
Avatar billede jkrons Professor
16. april 2004 - 10:31 #1
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at tekst, du skirver vises i en markeringsboble.

Du kan låse dokumentet ved at vælge Funktioner - Beskyttelse. Vælg Tillad kun udfyldning af formularer og brug en adgangskode.

Det skal dog siges at der er mange programmer, der kan bruges til at bryde adgangskoden.
Avatar billede prebjo Nybegynder
17. april 2004 - 22:12 #2
Ad korrektur:
Klik Funktioner - Ændringer - Fremhæv ændringer... klik knappen Indstillinger for ændrings indstillinger og indstil - husk at slutte med klik på OK.
Er boblerne du nævner Kommentarer? Hvis ja, kan kommentarer indsættes ved at markere et ord/område, klik derefter Menuen Indstillinger - Indsæt kommentar og skriv dine bemærkninger. Kommentarer bliver synlige når der med musen peges på ordet/området.

Ad Skrivebeskyttelse:
Er det beskyttelse så der ikke kan gemmes til filen? Højreklik så filen - Egenskaber - fanen Generelt og klik i optionsfeltet Skrivebeskyttet.
Når dokumentet er åbent i Word: Klik Funktioner - Indstillinger - fanen Gem, nederst på fanebladet kan anføres kodeord og filen kan Skrivebeskyttes.
Avatar billede jkrons Professor
18. april 2004 - 00:06 #3
prebjo-> Jeg tror at det der menes er de markeringsbobler, som korrekturfunktioner automatisk kan indsætte ved asletninger mm. Men der er ingen mulighed for at tilføjelser også blibver vist i sådanne markeringsbobler. Kun ved en eller form for fremhævning i selve teksten. Her kan man tuil gengæld vælge mellem flere.
Avatar billede jjjakobsen Mester
19. april 2004 - 09:41 #4
Tak for svarene.
Jeg har ikke kunnet få tilføjelser i markeringsbobler.
Vedr. skrivebeskyttelse, så er det et problem, hvis f.eks. en kontrakt bliver sendt til gennemsyn via nettet, og så der rettes i den.