Avatar billede blakoe Nybegynder
16. april 2004 - 10:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Billeder og tekst sammen

Jeg har indsat en række små billeder i hele venstre kant af dokumentet. Hvordan skriver jeg tekst ud for hvert billede.?Teksten skal stå i midten.
Hvordan flytter man iøvrigt billedet, så det står et valgfrit sted på siden?
Avatar billede mrg Nybegynder
16. april 2004 - 10:15 #1
Øh - det letteste kan være at du indsætter tekstbokse på siden - de kan flyttes vilkårligt rundt. Inde i tekstboksen kan du så oprette en tabel med 1 række og 2 kolonner - så kan du sætte billedet ind til venstre og skrive teksten til højre - så burde det blive sammen ?
Avatar billede blakoe Nybegynder
16. april 2004 - 10:36 #2
Det virkede. Jeg kan desværre ikke acceptere fra denne computer, så jeg må vente til på mandag på min arbejdscomputer. tak for hjælpen
Avatar billede jkrons Professor
16. april 2004 - 10:36 #3
Hvis du formaterer billedet med "firkantet" layout, kan du flytte det, som du vil. skrive tekst ved siden af osv.
Avatar billede hcma Novice
16. april 2004 - 10:48 #4
jeg ville gøre det på følgende måde:
Indsætte alle billederne i Sidehovedet og så trække dem på plads.
Derefter lave en tekstboks eller sætte margenen så billederne ligger frit.
Avatar billede hcma Novice
16. april 2004 - 10:48 #5
fordelen ved at benytte Sidehoved er at alt bliver placeret på nøjagtig samme sted på alle sider.
Avatar billede jkrons Professor
16. april 2004 - 10:53 #6
catbody-> Men det bliver noget mere besværligt, hvis det ikek er de samem billeder, der skal på siderne :-) fordi du så skal til at oprette nye sektioner for hver enkelt side.
Avatar billede hcma Novice
16. april 2004 - 12:14 #7
jkrons >>  korrekt, men det er måske det der ønskes ? Derfor også min kommentar 16/04-2004 10:48:43.  Ved at benytte kombinationen Sidehoved og Sektionsskift har man jo næsten uanede muligheder for selv at styre det ;o)
Avatar billede blakoe Nybegynder
16. april 2004 - 13:29 #8
Meningen med det er, at jeg vil lave nogle bordkort med forskellige billeder, og så et navn ud for hvert billede
Avatar billede hcma Novice
16. april 2004 - 14:18 #9
så ville jeg benytte et lille let og gratis program som:
http://www.avery.dk/dk1/downloads/design2000.jsp
Avatar billede jkrons Professor
16. april 2004 - 16:12 #10
Så ville jeg vælge at bruge labels. Find en label med en passende størrelse. Indsæt de forskellige billeder, et på hver label og skriv navnene ud for billederne.
Avatar billede hcma Novice
16. april 2004 - 16:26 #11
jkrons >> netop det lille program fra Avery jeg henviser til er fantastisk til det, selv om/fordi det er et Etiketprogram, hvor det hele foregår i rammer/kasser som frit kan flyttes rundt.