Avatar billede fogh Nybegynder
16. april 2004 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Læg et antal dage til et datofelt i Word

Jeg har oprettet et felt der indeholder "createdate" i formatet: {CREATEDATE \@ "dd.MM.yyyy" \* MERGEFORMAT}

Jeg skal nu bruge et felt i samme datoformat, der lægger én dag til createdate, så datoen bliver "i morgen".

Jeg har prøvet med :
{CREATEDATE + 1 \@ "dd.MM.yyyy" \* MERGEFORMAT}
- men det fungerer ikke !!

Eks: Createdate = 16.04.2004, nyt felt skal være = 17.04.2004

Håber der en nogen der kan hjælpe!
mvh Thomas
Avatar billede jkrons Professor
16. april 2004 - 12:20 #1
Det kan gøres, men det er ikek nemt.

Download filen her (i øverste venstre hjørne). Den indeholder en række eksempler på forskellige datoberegninger.

http://www.wopr.com/cgi-bin/w3t/showflat.pl?Cat=&Board=wrd&Number=249902

Et eksempel, der minde om dit findes på side 4.
Avatar billede jkrons Professor
16. april 2004 - 18:43 #2
Her er yderligere en side, hvor du kan downloade en makro, som via en formular, gør det nemmere at indsætte den slags beregnede datoer:

http://www.chriswoodman.co.uk/Delayed%20Dates.htm
Avatar billede prebjo Nybegynder
16. april 2004 - 19:27 #3
Bemærkning: Createdate er dato hvor dokumentet er kreeret - skal det være Create...?

Her et forslag:
Indsæt 2 tekstbokse kontrolelementer (værktøjslinjen Kontrolelementer) i dokumentet, Boks1 til første dato og boks2 til ny dato.

Indsæt VBA kode i ThisDocument brug evt. Vis kode på værktøjslinjen Kontrolelementer.

Koden nedenfor kan eventuelt kopieres og indsættes i ThisDocument.

Private Sub TextBox1_LostFocus()    'Opdaterer Boks2 når Boks1 forlades
On Error GoTo TextBox1_LostFocus_Err
Dim Txt1, D As Date
  Txt1 = TextBox1.Text
  D = Txt1
  D = D + 1                            'Sætter D = dato i boks1 + 1 dag
  TextBox2.Text = Format(D, "dd mmm yyyy") 'Anngiver datoformat i boksen m. nye dato

Exit Sub

TextBox1_LostFocus_Err:    'Fejlmeldinger
Dim SvFjl
  If Err.Number = 13 Then _
    SvFjl = "Der skal være mellemrum eller bindestreg mellem dato, måned og år" _
    & Chr(10) & "og der må ikke anvendes punktum, komma, semikolon el.l." _
    Else SvFjl = "Fejl i indtastning - kontakt Fogh"

  MsgBox SvFjl, vbInformation, "Foghs dato"
End Sub
Avatar billede fogh Nybegynder
19. april 2004 - 22:18 #4
Hej i to! Jeg har været meget optaget, men jeg skal nok se på jeres forslag så hurtigt som muligt /mvh Thomas
Avatar billede fogh Nybegynder
07. september 2005 - 22:26 #5
Tak for det gode link - der er meget Guf i den fil !
Avatar billede fogh Nybegynder
07. september 2005 - 22:27 #6
prebjo - dit svar kan jo nok bruges i anden sammenhæng - men det var lige det andet jeg var på jagt efter ;o)