Avatar billede josti Nybegynder
15. april 2004 - 21:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Formater XP

Mit Windows XP virker ikke, og jeg vil gerne formatere, men hvordan gør jeg det?

Det må gerne blive skåret ud i pap
Avatar billede resten Nybegynder
15. april 2004 - 21:23 #1
Formatering af windows xp
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boot på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny indstalation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.

Formatering af windows xp med et andet oprativ system kørende.
Tænd din computer og vent til dit nuværende operativsystem er indlæst.
Læg din Windows XP Cd-rom i dit Cd-rom drev.
Autorun funktionen starter og et vindue vises hvorfra der kan vælges mellem 3 forskellige punkter.

Hvis dette vindue ikke kommer frem på din pc skal du dobbeltklikke på "Denne Computer" dobbeltklikke på dit Cd-rom drev - og dobbeltklikke på filen Setup.exe.

Vælg i setup programmet menupunktet "Installer Windows XP".
Efter lidt harddisk aktivitet spørger setup programmet om der ønskes at udføres en opgradering eller en nyinstallation. Vælg "Nyinstallation" og klik på "Næste".
Avatar billede josti Nybegynder
15. april 2004 - 22:24 #2
Cheers.