Avatar billede bassekristensen Nybegynder
15. april 2004 - 09:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan man lave en opdaterings knap

Jeg har lige fået den til at tælle celler med forskelige farver, men så skal man gå hen i formelen og trykke enter, (altså skrive den igen, på en måde ) for at den opdatere til de nye tal....altså hvis jeg har farvet nogle flere felter.... der må være en nemere løsning
Avatar billede hiks Nybegynder
15. april 2004 - 10:03 #1
kan du ikke sætte din kode på sheet_onchange eventen?

/hiks
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
15. april 2004 - 10:05 #2
jeg er rimelig meget noob så du bliver nød til at forklare dig noget mere....
Avatar billede hiks Nybegynder
15. april 2004 - 10:11 #3
ok!

Troede du havde lavet en makro eller lign. til det! Hvis du indspiller det du gør nu som makro og flytter den stump kode, der bliver genereret af makroen over i den del der hedder:

Private Sub Worksheet_Change

- hvilket vil gøre at den kører makroen hver gang der sker en ændring på dit regneark. Jeg vil tro det er den nemmeste måde at gøre det på for dig... Ellers kan du indspille det som en makro og gemme denne makro og lave en knap som du lave på dit regneark ved at tilføje værktøjslinien "Kontrolelementer" og derfra tilknytte din gemte makro til denne knap...

Men hvis du er helt nybegynder kræver det noget en lille smule studier i makroer...

http://www.kursusmaterialer.dk/Excel_VBA/Velkommen/Intro.aspx

Kan du læse lidt om det... og laver lidt eksempler...

mvh Hiks
15. april 2004 - 12:16 #4
Det er allerede lavet for dig.

Tast F9 og du får genberegnet dit ark.