Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
08. april 2004 - 14:36 Der er 21 kommentarer

Hvordan øger jeg overførsel hastighed?

Når jeg sender filer til venner over MSN, går det herre langsomt.

Nogen der ved hvordan jeg øger min overførsels hastighed, altså uploading.

jeg har ADSL ca. 500k forbindelse.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2004 - 14:38 #1
Bestiller en bedre forbindelse, eller gør de filer der skal overføres indre
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
08. april 2004 - 14:47 #2
Jeg har da ellers hørt, at man selv kan justere opload hastigheden indenfor egen DSL linie. Jeg oploader med ca. 5kb/s, og vil gerne op på ca. 100kb/s.

Jeg har en 500kb/s forbindelse, så det burde være muligt.
Jeg har et linksys router.

Har virkelig brug for hjælp, hurtigt.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
08. april 2004 - 14:59 #3
den op timale hastighed du kan nå når du har 512 kb/s er den hastighed der imellem dig og din udbyders server! for at kunne se hvor hurtigt du kan downloade filer skal du divere de 512 med 8 dvs 512/8 = 64kb/s men der er altid lidtstøj på linjen osv så detkommer du ikkke til at kører med det kan vis du er heldig komme op på 60kb/s men detvil nok ligge mellem 45-55 max! og det kommer jo så også and dine venners forbindelse!
Avatar billede tgjensen Nybegynder
08. april 2004 - 15:00 #4
så komme op på dfe 100kb/s kan ikke lade siggøre med en 512kb/s forbindelse der skal du op på en 1mbit
Avatar billede tgjensen Nybegynder
08. april 2004 - 15:02 #5
men det komme jo foresten også and på den der henter en fil fra hastighed! man kan ikke gøre det hurtiger med et program
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
08. april 2004 - 15:03 #6
men hvordan kommer jeg så op de disse 40kb/s isteden for de 5-10kb/s?
Avatar billede tgjensen Nybegynder
08. april 2004 - 15:12 #7
den du downloader fra hasdtigheden der? tjek din forbindelse her http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp også lige skriv om den også kun eer 5 kb der!
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
08. april 2004 - 15:19 #8
TCP: Afsendelse: 122kb/s. Modtagelse: 480kb/s.
UDP: 136kb/s. Modtagelse: 509kb/s.

det virker noget mere end den overførsel, jeg før sendte fil afsted over MSNmed. Der downloadede den 2-3kb/s, og når filen er 7mb, tager det helvedes lang tid.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
08. april 2004 - 15:26 #9
altsår den fil du sendte over msn? den ser fin ud din forbindelse så der er ik noget i vejen med den! den du sender til over msn hvad forbindelse har han....
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
08. april 2004 - 15:29 #10
56k, der må være årsagen ik? langsom downloading.

men hvis det er årsagen, hvordan kan det være jeg ofte har oplevet ved at sene filer til andre med ADSL som stadig har foregået ligeså langsomt?
Avatar billede chalde Seniormester
08. april 2004 - 15:34 #11
Det er fordi msn ikke sender direkte mellem brugere. Det tager en god bid af hastigheden.
Icq kører f.eks direkte forbindelse bruger til bruger, og der kører jeg med 16kb/s upload på min 512/128 adsl.
Over msn går det til tider ret sløvt.
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
08. april 2004 - 15:38 #12
ok tak, men det er ikke muligt overhovedet at øge hastigheden?
ud fra den betragtning, at jeg ikke investerer i en hurtigere DSL forbindelse.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
08. april 2004 - 16:52 #13
ja den er klart det der er problemet. hvad problemet ellers kan være har du eller de andre firewall kørende?
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
08. april 2004 - 16:58 #14
ja
Avatar billede tgjensen Nybegynder
08. april 2004 - 19:10 #15
ok det er nok som chalde siger når man sender over msn kører det over nogle server osv.. er det nogle specielle filer? har du nogle p2p programmer kørende i baggrunden eller har din ven det? for det sluger jo meget båndbredde vis i har noget kørende i baggrunden
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
08. april 2004 - 19:20 #16
nope intet p2p kørende i baggrunden hos mig.
men filen jeg var igang med at sende var skype (7mb), fordi personen selv ikke kunne gå ind på siden, da den ikke var tilgængelig for vedkommende.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
09. april 2004 - 14:38 #17
hmmm der kunne tyde på  der er et eller andet med hans når han ikke måtte gå ind på den der side oplever han ellers andre problemer?
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
09. april 2004 - 14:51 #18
Nej, men den anden person bor i udlandet.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
09. april 2004 - 15:00 #19
øhh hvordan kan du vide det? der er noget galt med hans forbindelse jeg fik fig jo til at kører det der test program der viser din forbindelse er fin
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
09. april 2004 - 15:02 #20
tjae, måske, men den jeg snakkede med havde 56k modem.
og bor i udlandet.

hvad jeg ved, har vedkommende ingen problemer med sin computer.
håber det var en hjælp, for din hjælp. ;)
Bare irriterende når det tager 1time at få overført en fil.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
09. april 2004 - 15:12 #21
der behøves ikke være noget igalt med hans pc for at hastigheden driller han forbindelse! nå men jeg treoede det var ham der havde adsl men vis han kun  har 56k kan det ikke gå hurtiger end de 2-3 stk!