Avatar billede edb-nørd Nybegynder
04. april 2004 - 07:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg har problemer med at slette XP fra C drevet

Jeg står og skal skifte fra XP til W2000 på C drevet, men har problemer med at slette den.

Det kan godt være, at det er omtalt i et andet spørgsmål, og det bare er mig, der ikke har fundet svaret.

Den V2000 jeg har kan der bootes fra, og jeg ved jeg skal sætte BIOS til at Boote fra CD-ROM, men jeg skal lige have slettet XP.
Avatar billede weaponx Nybegynder
04. april 2004 - 07:23 #1
Du behøver ikke slette xp først. Sæt den til at boote fra cdrom og ikke fra hd i din bios. Derefter lader du bare din win2000 cd autorun. Og så kan du bare fjerne hele partitionen med win2000 installeren.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
04. april 2004 - 07:47 #2
Det har jeg prøvet, men det vil den ikke. XP er jo "højere" end W2000.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
04. april 2004 - 07:51 #3
Jeg ved ikke om jeg kan bruge XPs CD-ROM og så stoppe, når den har formatteret C drevet.
Avatar billede hcma Novice
04. april 2004 - 09:33 #4
edb-nørd >>  du kom selv med løsningen  04/04-2004 07:51:10
Avatar billede peet-49 Novice
04. april 2004 - 09:34 #5
Når det sidste billede kommer, hvor du kan trykke R for repair, trykker du på ESC, derefter trykker du L for, ar slette partitionen, derefter trykker du O for, at oprette partitionen, husk at du skal have det rigtige drev markeret-derefter formateres drevet.
Avatar billede peet-49 Novice
04. april 2004 - 09:41 #6
Takker for point.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
04. april 2004 - 09:42 #7
Tak for hjælpen