Avatar billede egoselv Nybegynder
28. marts 2004 - 21:29 Der er 5 kommentarer

MVC - GUI som i HTLM, Billede med knapper for funktions valg

Historie:
Jeg har opbygget et system til PC-program afvikling af embedded aplicationer. Den grundlæggende forskel er target IO, som simulers eller hentes fra target.
Opgave:
Nu er jeg træt af at se på Edit bokse og almindelige knapper og vil tage et billede af apparatet og gøre taster/knapper aktive ved muse-tryk.
Spørgsmål:
Hvordan skal/kan det gøres ved anvendelse af MVC
Point:
Da jeg anser dette spørgsmål som hørende til i den tunge ende er der 200 point at hente til den rigtige løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2004 - 21:32 #1
MVC som i MVC (Model View Control) pattern eller MFC ?
Avatar billede egoselv Nybegynder
28. marts 2004 - 21:37 #2
Microsoft Visual C++
Avatar billede egoselv Nybegynder
28. marts 2004 - 21:37 #3
Og for den sags skyld også MFC
Avatar billede jpk Nybegynder
29. marts 2004 - 09:07 #4
Den hurtigste løsning er nok at definere en mængde regioner og tjekke om museklik ligger inden for én af dem. MFC tilbyder klassen CRegion til sådanne operationer.
Avatar billede egoselv Nybegynder
30. marts 2004 - 15:42 #5
Tak for forslaget, det vil jeg kikke på snarest muligt.