Avatar billede kkd Nybegynder
26. marts 2004 - 11:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

AsRock P4VT8 - hvor meget ram?

Hej...

Jeg har overvejet at invistere i dette bundkort fra AsRock http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50276
men der er noget jeg lige skal have på plads:

i manualen står der:
3 DDR DIMM slots: DDR1, DDR2, and DDR3
PC2100 (DDR266) for 3 DDR DIMM slots , Max. 3GB;
PC2700 (DDR333) for 2 DDR DIMM slots , Max. 2GB;
PC3200 (DDR400) for 1 DDR DIMM slots , Max. 1GB

vil det sige, at hvis man bruger pc3200 ram, kan man kun benytte en slot, og 2 slots hvis man bruger pc2700 osv?
og kan man bruge flere forskellige slags ram-blokke (f.eks. 1 pc3200 og 2 pc2700?
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 14:57 #1
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 14:58 #2
Du kan godt bruge forskellige typer, men den mindste fx pc2700 bestemmer farten
Avatar billede kuklinski Nybegynder
26. marts 2004 - 15:59 #3
Og du vil ikke kunne køre Dual... "stabilt"
Avatar billede kkd Nybegynder
26. marts 2004 - 16:01 #4
men jeg kan kun bruge én klods pc3200?
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 17:34 #5
det vil jeg først kigge efter i manualen i aften. det er den jeg har linket til. På det første link jeg gav dig, er der ikke noget der antyder det. kigger ind senere.

andre må naturligvis gerne svare også*S*
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 22:45 #6
tja, jeg må sige, det virker ikke overbevisende godt formuleret eller synderlig uddybet. Og jeg må blive dig svar skyldig. Ring til den forhandler du vil bruge og få dem til at forklare dig den dybere mening med de formuleringer, og lad dem ikke sælge dig noget uden garanti for at det kommer til at køre.

Det normale er jo, at man kører med 2 ens blokke, som du så sætter til at køre dual ddr, og dermed "opnår en fsb på 800" Det er det kuklinski nævner.

jeg lægger et svar som du er velkommen til at afvise hvis du synes. Du er naturligvis også velkommen til at vente og se om der kommer bedre svar i løøbet af weekenden.

carsten
Avatar billede kkd Nybegynder
05. april 2004 - 16:47 #7
Jeg måtte have fat i en forhandler, for at få det opklaret! Jeg håber ikke du har nogt imod, at jeg selv beholder p!

Forhandleren (Føniks computer) skrev at bundkortet understøttede op til 1 GB pc 3200, i flere blokke - så det må jeg vel gå ud fra er rigtigt!
Avatar billede c-holst Novice
06. april 2004 - 09:44 #8
alt i orden, men er det så ikke et lidt kedeligt kort