Avatar billede spasy Nybegynder
25. marts 2004 - 19:28 Der er 3 kommentarer

dvd film

Hej jeg har nogen film i avi format jeg gerne vil brænde på en dvd skive, så jeg kan se dem på mit tv. Kan det lade sig gøre og kan jeg få undertekster med på filmen..
Avatar billede hijklm Juniormester
25. marts 2004 - 19:45 #1
Ja, du kan bare bruge Nero og lave en VideoCD. Vær dog opmærksom på at hvis filmen er DivX, så skal den encodes og dét tager ufattelig lang tid. (men Nero klarer det selv)
Avatar billede spasy Nybegynder
25. marts 2004 - 20:45 #2
Hvad med under tekster kan man også sætte dem på med nero. Når du siger vidio cd hvad er det så er formatet stadigvæk avi, eller laver man det om til vcd. Kan alle dvd afspiller så afspille avi
Avatar billede hijklm Juniormester
25. marts 2004 - 22:36 #3
Du kan ikke sætte undertekster på med Nero. Ved ikke lige hvordan man får undertekster overført til visning på en stationær dvd-afspiller, kun hvordan på en computer.
Når du med Nero vælger at lave en VideoCD, så laver Nero formatet om, sådan at alle dvd-afspillere kan afspille den. Mener de bliver til .dat format.
Brug Nero´s indbyggede guide til at få lavet din VideoCD, så burde det virke.
Ellers, så læs her: http://www.abmedia.dk/video/vcdguide.htm