Avatar billede stiegl Nybegynder
25. marts 2004 - 18:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne video og lyd samtiddigt

Hej

Jeg har 2 filer. En M2V (mpeg2) og en wave fil, som jeg gerne vil afspille samtiddigt. Det jeg er på udkig efter er altså så en player, der kan gøre dette.

Mvh

Stiegl
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 20:17 #1
Hvorfor multiplexer du dem ikke bare - altså laver en samlet fil før du afspiller den ?
Avatar billede stiegl Nybegynder
25. marts 2004 - 20:59 #2
hvad mener du?

Mit encoder program er sådan indrettet så den laver en mpeg2 fil og en wave fil så jeg kan brænde dem på dvd.

Men det var jo heller ikke det jeg spurgte om. Vil gerne høre nogle bude på nogle playere til dette formål...
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. marts 2004 - 10:19 #3
hvis du har/får fat i programmet tmpgenc http://www.tmpgenc.net/
så kan du vælge lyd og billede hver for sig og så kan du mig bekendt få det konverteret sammen til en fil
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 11:02 #4
ja, præcis.
Er godt klar over at det ikke var det du spurgte om - det undrede mig bare at det var den måde at du ville afspille din film på.

Men jo, der findes et program.
Bsplayer - www.bsplayer.org

Men vær opmærksom på at, for at afspille MPEG2 på din PC, skal du også ha et MPEG2 codec.
Du kan f.eks. installere en trail ver. af WinDVD - her hører et MPEG2 codec med
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 11:03 #5
Her kan du se hvordan du sætter lyd og billede sammen:
http://www.digitalempire.ath.cx/41