Avatar billede mj86dk Nybegynder
25. marts 2004 - 11:17 Der er 2 kommentarer

Forside, indholdsfortegnelse og kilder

Office XP

Når man nu skriver en rapport, så skal forsiden ikke tælles med som antal sider. Derudover skal side- hovedet/foden ikke være med på forsiden. Hvordan kan dette lade sig gøre?

Hvordan laver man en automatisk indholdsfortegnelse, hvor kapitlet "indholdsfortegnelse" ikke står i indholdsfortegnelsen?

Kan det evt. lade sig gøre at samle alle fodnoter til sidst. (Jeg anvender fodnoter som kildehenvisninger)?
Avatar billede jkrons Professor
25. marts 2004 - 12:03 #1
1. Du undgår sidehoved/fod og sidetal på forsiden ved at gå ind under filer - Sideopsætning, fanelbadet Layout og vælge Speciel første side.

Det ændrer dog ikke på, at hvis du vil skrive det samlede andtal sider fx 1 af 23, tæller forsiden stadig med. Hvis den ikke skal tælle med her, skal du selv indsætte et felt, der tæller antal sider. Tryk Ctrl+F9 og skriv page mellem { og }. Skriv "af" tryk ingen Ctrl+F9. Skriv = - 1 mellem { og }. Placer markøren mellm  = og -1 og tryk igen Ctrl+F9.  Skriv numpages mellem de nye parenteser. Klik uden for feltet. Marker feltet og tryk Skift+F9 for at vise indhold i stedet for koder. Hvis ikke det virker, så marker det, der står og tryk F9 for at opdatere.

2. Nemt. Lad være med at bruge en overskrifttypografi til indholdsfortegnelsen. Hvis den skal ligne de andre overskrifter, kan du formatere den manuelt, så den ligner.

3. Du kan vælge at bruge slutnoter i stedet for fodnoter. Så kommer de automatisk til sidst.

Hvis du gerne vil have fodnoterne til at stå som fodnoter og så gentage teksten til sidst, kan det også lade sig gøre - men så sig lige til.
Avatar billede jkrons Professor
30. marts 2004 - 11:29 #2
Ku' du bruge det til noget?