Avatar billede syswatch Novice
18. marts 2004 - 15:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MS Exchange til Unix server.

Jeg har en FreeBSD server kørende som jeg gerne vil have synkroniseret med en MS Exchange server.
Ideen er at Exchange kører bag en firewall, og BSD server står "i det fri" og skal benyttes til at hente mails fra PDA'er osv.
Findes der nogle programmer der kan dette ?
Avatar billede venturer Nybegynder
18. marts 2004 - 15:30 #1
Hvad mener du helt nøjagtigt med synkroniseret?
Hvis det bare er meningen at BSD'en skal modtage post og aflevere det til din Exchange skal du blot angive at SMTP'en på BSD skal acceptere indgående post til dit domæne, og i samme omgang vidersende det til din interne SMTP (smarthost).
Avatar billede syswatch Novice
18. marts 2004 - 15:40 #2
Nej, det var nu egentlig Exchange serveren der skulle sende en kopi af hver indgået mail videre til BSD'en. Men det havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt over.
Avatar billede syswatch Novice
18. marts 2004 - 15:40 #3
Men det skulle jo gerne være sådan at indboxen altid var ens på de to mailservere..
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2004 - 15:44 #4
hvorfor ikke sync mod exhange serveren i stedet for at have alt post 2 steder??
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2004 - 15:44 #5
altså så de PDA'er henter mails fra Exchange serveren?
Avatar billede syswatch Novice
18. marts 2004 - 16:32 #6
Fordi vores exchange server står på indersiden af vores netværk, og jeg vil helst ikke åbne ind til indersiden, BSD'en står på DMZ.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. marts 2004 - 04:06 #7
Microsofts anbefalede løsning er at sætte 2 exchange servere i en såkaldt front-end/back-end konfiguration, med en i DMZ som tager imod user requests, og en bag FW som indeholder alle information stores.. Men det koster jo en rasende masse hvis man pludselig skal have 2 exchange servere kørende :) Du skal nok indse at du bliver nødt til at gøre det på microsofts måde, for det andet med at holde 2 forskellige services synkroniseret bliver noget rod, og jeg vil stærkt fraråde dig at have forskellige typer mail services kommunikere med andet end SMTP.
Avatar billede venturer Nybegynder
19. marts 2004 - 10:17 #8
Det er faktisk ikke SÅ kompliceret at synkronisere med andre. MS har bare ikke SELV værktøjerne til det.

Jeg er ikke velbevandret i BSD, så jeg ved ikke hvad der er på markedet. Men det jeg forestiller mig kunne være en løsning er en service på BSD som via POP3 selv henter post fra et antal postkasser på Exchange, med et interval på et par minutter.
Avatar billede skwat Praktikant
21. marts 2004 - 01:50 #9
venturer+ eks. fetchmail kan hente mails fra en pop3 eller en imap what ever.