Avatar billede vissing Nybegynder
18. marts 2004 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kender ikke forskellen på disse to netværkskort. hjælp!

Hej
Jeg ska snart ud og købe en bærbar pc. Jeg har kigget på to. Den ene er der kun et fast netværkskort (10/100 mbit), mens der på den anden både er fast og wireless netværkskort. Jeg ved godt at "wireless" betyder trådløs men hva er forskellen ellers (Når det skal skæres ud i pap)? Hvornår bruger man det ene og det andet? Er det ene bedre enr det andet?

TAK
Avatar billede jps6kb Novice
18. marts 2004 - 13:10 #1
Der er ikke forskel ud over det du selv har påpeget. Altså... du kan (går jeg ud fra) koble op med 10/100 hvis du ikke går trådløs. Så selvom du aldrig kommer til at bruge trådløs vil duikke kunne mærke forskel.
Avatar billede nmh Nybegynder
18. marts 2004 - 13:20 #2
Men der er efterhånden mange steder, hvor man har mulighed for at koble op med et trådløst netkort. Det er derfor en facilitet, det er rar at have.
De to kort fungerer som 2 helt forskellige netkort, og du vile kunne disable, det du ikke bruger.
Avatar billede vissing Nybegynder
18. marts 2004 - 14:02 #3
ok...hvordan giver jeg point
Avatar billede vissing Nybegynder
18. marts 2004 - 14:02 #4
nevermind