Avatar billede medjeti Nybegynder
04. februar 2001 - 08:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Layout / grafik i forms

HejHej

Jeg mangler nogle råd, links, tommelfinger-regler osv. ang. layout og grafik i forms...
- Jeg har bl.a. problemer med at aligne billeder ordentligt på CommandButtons.
- Er det muligt at ændre selve \"body\'en\" på formen - altså titel-baren, menu-baren, borderen osv...?
- Hvorfor kan jeg ikke give mine check-boxe og radio-boxe gennemsigtig baggrund?

... og videre i den dur. Jeg er lidt på bar bund, så al hjælp er værdsat...
Avatar billede seider Nybegynder
04. februar 2001 - 13:24 #1

her er alle property tingene for FORM

<form  method=get title=\"form 1\" target=\"url !\" tagurn=\"da da\" tabindex=12 tagurn=12 scrolltop=12 scrollleft=12 nodevalue=12 name=12 length=12 language=12 encoding=12 dir=12 class=12 action=12 accesskey=12 acceptcharset=12 id=12>

/* Seider */
Avatar billede blom Nybegynder
04. februar 2001 - 13:27 #2
Et link til programmet Activskin som lyder det du mangler  http://www.softshape.com/activeskin/
Avatar billede medjeti Nybegynder
04. februar 2001 - 14:34 #3
blom: ser godt ud, jeg kigger lige på det...
Avatar billede xafion Nybegynder
09. februar 2001 - 20:33 #4
Det koster af helvedes til + det stinker at bruge OCX\'er fra andre (LAV DEM SELV)

Angående Radio buttons kan du lave dine egne.

Hvis du henter en gif med gennemsigtig baggrund i en Image/PictureBox så forbliver den gennemsigtig.

På den måde kan du også lave effekter undso wieder.

Det samme med formen. Jeg arbejder selv kun med NoBorders og laver mine egne commandbuttons, radios og checks.
Det er jo egentlig også nemt nok.

ICQ mig hvis du vil have hjælp til hvordan man gør.

ICQ: 83297796
Avatar billede medjeti Nybegynder
12. februar 2001 - 16:24 #5
Alright, jeg fik da svar på nogle af mine spørgsmål... Tak for hjælpen
Avatar billede xafion Nybegynder
12. februar 2001 - 16:55 #6
:)
Avatar billede blom Nybegynder
12. februar 2001 - 23:14 #7
Xafion har selvfølgeligt ret, men det er jo ikke altid der er tid til det :)
Avatar billede xafion Nybegynder
13. februar 2001 - 16:10 #8
=)