Avatar billede juniorklubben Nybegynder
15. marts 2004 - 13:38 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

udstilling lås hjemmeside

Jeg skal sørge for en udstilling meget snart, kan man låse en computer så det eneste man kan er at sufe på en bestemt hjemmeside, altså kan det løses med et program eller sådan
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. marts 2004 - 13:43 #1
Du skal ind og angive Shell ... vender lige tilbage
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2004 - 13:44 #2
Hvorfor ikke placere hele sitet offline på en cd, og så lade være med at sætte maskinerne på nettet. Så kal folk kun sufte på det indhold der findes på cd'en
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
15. marts 2004 - 13:46 #3
Ja, men jeg ville gerne, have lukket den helt så man ikke kunne gå ind på computerne normalt
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. marts 2004 - 14:06 #4
Du kan sætte

Shell = Internet Explorer

... et eller andet sted, prøver lige at finde ud af hvordan. Så er det KUN MSIE, der starter op.

Mht. at man ikke skal kunne surfe på andre sider end Jeres egen, kan du gå i

Vis -> Værktøjslinier -> og fjerne hakket fra "Adresse". Så kan folk ikke skrive en URL, medmindre I har links til eksterne sider.

Undersøger lige det med Shell
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. marts 2004 - 14:10 #5
Dén med at fjerne hakket fra "Adresse" er jo ikke gangbar, sorry.

Jeg ville sørge for, at det KUN er MSIE, der starter op, og derefter gøre som bufferzone har foreslået: Brænd siden ned på en CD-ROM og kør den lokalt fra CD-ROM drevet.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. marts 2004 - 14:16 #6
Jeg må indrømme, jeg er fuldstændig blank. Men jeg mener du skal sætte denne linie ind i win.ini

Shell = IEXPLORE.EXE
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. marts 2004 - 14:32 #7
Prøv at sætte denne linie ind øverst i win.ini og genstart pc'en (ret stiangivelsen til, hvis du benytter en engelsk-sproget Windows-version):

Shell = C:\Programmer\Internet Explorer\iexplorer.exe
Avatar billede double-g Juniormester
15. marts 2004 - 15:50 #8
Du kan starte IE i uden værktøjslinier
http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=282

Og redigere hvad IE brugeren har tilladelse til
http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=295
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. marts 2004 - 17:16 #9
Det er smart nok, men http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=282 virker vist ikke helt efter hensigten?

Start -> Kør: iexplore -k www.eksperten.dk /OK -> Siden kan ikke vises :/
Avatar billede double-g Juniormester
15. marts 2004 - 18:36 #10
Det virker hvis du fjerner /ok