Avatar billede soendermark Nybegynder
12. marts 2004 - 14:49 Der er 7 kommentarer

Låse felt

Hejsa

Er der nogen der ved, hvordan man låser et felt efter dokumentet bliver gemt første gang???

Det er kun ét ud af mange felter, som skal låses.

Go' weekend

suo
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. marts 2004 - 15:21 #1
Du et felt og et computed text
1 felt som du så skjuler hvis documentet IKKE er @isnewdocument
og så et computed text som du skjuler hvis det ER @isnewdocument, indeholdet af det computed text skal være dit felt...
Avatar billede yeager Nybegynder
12. marts 2004 - 15:43 #2
Jammen så præcist kan det siges - Bamzen kan holde weekend :-)
Der er, ligesom med andre Notes issues, flere måder at gøre det på... Bamzen's er standard metoden, den er simpel og effektiv (og nem at "programmere").
God fornøjelse.
Avatar billede jogii Nybegynder
12. marts 2004 - 17:16 #3
Hvor striks er du med "Gemt første gang"? Hvis du mener "efter første <Ctrl-S>" og mens dokumentet stadig er åben derefter så skal du tye til ekstra sikkerhed såsom LS-event Entering/Exiting og andet for at beskytte sålænge dokument endnu ikke er blevet lukket første gang, da @IsNewDoc er sandt sålænge dokumentet endnu ikke har været lukket.
Avatar billede bamzen Nybegynder
12. marts 2004 - 21:32 #4
Jogii har umiddelbart ret, hvis du er striks mht til at værdien ikke må ændres efter første gang dokumentet er blevet gemt...

LotusScript er godt til mange ting, men Formula ligger tættere på kernekoden, og er til almindelige ting derfor hurtigere....

Du kunne kode dig ud af problemet uden brug af lotus script, men et ekstra felt!
så sætter du nummer to felt til værdien af indtastningsfeltet, men kun hvis felt to var tomt.. og så viser du kun værdien fra felt to...

Fordelen er at det går en smule hurtigere (ikke mærkbart for en bruger), ulempen er at du har et ekstra felt på formen, og dokumentet derfor bliver en anelse større rent datamæssigt....

/Martin
Avatar billede mmmtm Nybegynder
12. marts 2004 - 21:32 #5
Hvis feltet kræves udfyldt - og ikke skal vises på dokumentet fremover, kunne du jo også nøjes med et enkelt felt - og så blot skjule det hvis feltindhold !=""
Som Yeager skriver er der mange måder.....
Avatar billede soendermark Nybegynder
15. marts 2004 - 10:02 #6
Hej

Bamzen - det var jo lige det jeg manglede. Tak og til jer andre :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
15. marts 2004 - 10:18 #7
Husk at bruge @IsDocBeingSaved. Ellers giver <F9> grimme overraskelser