Avatar billede perfritz Nybegynder
12. marts 2004 - 13:04 Der er 4 kommentarer

Stavekontrol uden grammatikkontrol i WORD2000

Jeg er på en folkeskole, hvor man skal til afgangsprøve i skriftlig dansk, engelsk og tysk.
Til sådanne prøver er det tilladt eleverne at bruge den indbyggede stavekontrol i Word2000, men ulovligt at anvende grammatikkontrollen. Jeg har en del problemer med at fjerne grammatikkontrollen alene. I "brugsanvisningen" forklares processen i detaljer, men det hjælper bare ikke, da grammatikkontrollen er inaktiv (fluebenet kan ikke fjernes). Kan det skyldes, at vi har stavekontrol til flere sprog installeret eller hvad?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. marts 2004 - 13:08 #1
Vi gør næsten det samme med Office XP, Som jeg husker det, fjerner vi både stave kontrol og gramatikkontrol, men da det kører med et script, der fjerner det fra alle de pc'ere vi kører eksamen på kan jeg ikke helt huske hvad den gør præcist. jeg kikker lige på scriptet og vender tilbage
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. marts 2004 - 13:34 #2
Her er de to bat filers indhold.

Denne fil fjerner stave- og gramatik kontrol (tror jeg nok)

@echo off
md "\\computernavn 1\c$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof\xxx"
md "\\computernavn 2\c$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof\xxx"

move "\\computernavn 1\c$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof\*.lex" "\\computernavn 1\C$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof\xxx"
move "\\computernavn 2\c$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof\*.lex" "\\computernavn 2\C$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof\xxx"

pause

Denne batfil sætter det hele tilbage igen (tror jeg nok)
@echo off
move "\\computer 1\c$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof\xxx\*.lex" "\\computernavn 1\C$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof"
move "\\computer 2\c$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof\xxx\*.lex" "\\compuiternavn 2\C$\Programmer\F‘lles filer\Microsoft Shared\Proof"

pause

Jeg er ikke helt sikker på dem, ham der har lavet disse filer er syg, men prøv dig lidt frem, ellers mår jeg lige ringe til han og hører
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. marts 2004 - 13:34 #3
Du kan selv lave det antal linier der er nødvendige så scriptet kan fjerne fra alle de maskiner du har brug for og sætte tilbage igen
Avatar billede perfritz Nybegynder
14. marts 2004 - 14:45 #4
Det, jeg ønsker, er en blivende deaktivering af grammatikkontrollen, uden at stavekontrollen bliver deaktiveret. Det er som beskrevet en funktion i WORD2000, men jeg kan bare af en eller anden grund ikke fjerne fluebenet i FUNKTIONER - INDSTILLINGER - STAVE- OG GRAMMATIKKONTROL - LØBENDE GRAMMATIKKONTROL da det er inaktivt, og jeg kan ikke se, hvordan jeg skal aktivere funktionen og herefter deaktivere grammatikkontrollen.