Avatar billede mortenhest Nybegynder
12. marts 2004 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Router nedsætter internet-hastigheden utrolig meget.

Jeg er den "lykkelige" ejer af en TrendNet TW100-S4W1CA router. Til den router er der forbundet 2 PC'er ( som er forbundet til et kabel-modem), i de nævnte "test" er det kun den ene PC der har været tændt.

Jeg har været inde McAfee's hjemmeside hvor man kan teste sin internet hastighed.

http://us.mcafee.com/root/genericURL_genericLeftNav.asp?genericURL=/root/speedometer/test_0150.asp&genericLeftNav=/en-us/wrapper/catalog_nav.asp

Når min PC går direkte ind i modemet er hastigheden:

500-1000 Kbps ( ca. 65-135 KBps )

Når min PC går igennem router og ind i modemet er hastigheden:

30-40 Kbps ( ca. 4-5 KBps )

(Hastigheden er den samme uanset om XP-firewall'en er slået til eller fra)

Kan det passe at routeren skal nedsætte internet-hastigheden så meget??

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. marts 2004 - 12:46 #1
http://www.dvd-rwmedia.com/dvd-rwmedia/switch-trendnet-09.html Her er dens specifikationer.
Nej den bør ikke trække hsatigheden så langt ned. Der må følge noget software med så du kan gå online på den og konfigurere den. Der står i linket at den supporterer full/half duplex. prøv at ændre nogle af dem og hvis muligt indstil den til 100 Mbit. evt. hvis der er begrænsning på portene så fjern det.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. marts 2004 - 13:00 #2
Jeg må nok give dannyboyd ret i at det godt kunne lyde som et duplex problem. Prøv at sætte dem til det samme i begge ender.
Avatar billede mortenhest Nybegynder
13. marts 2004 - 15:04 #3
Jeg har ledt i router-setup, men kan ikke finde noget der omhandler indsilling af duplex. Jeg har kontaktet TrendNet support og spurgt hvor jeg kan finde det og vender tilbage når jeg har fået svar fra dem.
Avatar billede mortenhest Nybegynder
25. marts 2004 - 14:46 #4
Ja fik meget hjælp fra TrendNet-Support, men efter jeg har reset'et routeren (lille knap på selve routeren) virker det noget bedre.
Avatar billede mortenhest Nybegynder
25. marts 2004 - 14:47 #5
Det skulle have været: Fik IKKE meget hjælp fra Support.