Avatar billede muddyw. Praktikant
10. marts 2004 - 17:50 Der er 9 kommentarer

definere site-størrelsen - hvordan

hvordan definerer jeg min egen størrelse på sitet, hvis jeg fx ville have størrelsen 740x550??
har prøvet nederst i højre hjørne ved proporties, men de er nedtonede og man kan ikke definere størrelsen.
????
Avatar billede keysersoze Guru
10. marts 2004 - 18:23 #1
hvis den side du vil vise hos brugeren skal være en fast størrelse - fx 740x550 - så bliver du nødt til enten at bygge siden op i frames, tables, iframes eller layers med en fast størrelse... det er den eneste måde du kan gøre det på.
Avatar billede muddyw. Praktikant
10. marts 2004 - 19:10 #2
har prøvet nederst i højre hjørne ved proporties, men de er nedtonede og man kan ikke definere størrelsen.
skulle man ikke kunne vælge flere forskellige størrelser der?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. marts 2004 - 19:22 #3
Du kan ikke gøre det i nederste hjørne, det bruges til at ændre størrelsen på DW's vindue mens du arbejder på siden for at hjælpe dig med at tilpasse din side til de forskellige størrelser.
Hvis du trykker på de 2 firkanter i højre øverste hjørne, og derved gør vinduet flydene og mindre, så kan du vælge de forskellige størrelser, men hvilken du vælger har intet at sige med sidens størrelse på de forskellige skærmopløsninger.
keysersoze har ret, gør som han siger ;-)
Avatar billede muddyw. Praktikant
10. marts 2004 - 19:39 #4
jamen det er fordi jeg har indsat et baggrundsbillede(fylder 750x550) som jeg vil lave mit site ovenpå, men billedet gentager sig selv både i bredden og højden. Det skal jo kun være der en gang....så jeg ved ikke hvad der sker???
Avatar billede muddyw. Praktikant
10. marts 2004 - 20:18 #5
nå ja, jeg skal lade en tabel styre størrelsen. Hvad så hvis jeg indsætter mit baggrundsbillede i en tabel, hvordan får jeg så lov til at lave noget inde i og ovenpå denne?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. marts 2004 - 20:27 #6
Læg evt. et table inde i dit første table, men du kan også skrive direkte i det første table hvis dit billede er lagt som baggrund i det table.
Avatar billede muddyw. Praktikant
10. marts 2004 - 20:37 #7
jeg synes ikke rigtig jeg kan få lov til at lave en tabel inde i den første tabel...den bliver kun oprettet udenfor????
Avatar billede keysersoze Guru
10. marts 2004 - 20:57 #8
jeg kender næsten ingenting til DW - ikke fordi jeg syntes det er dårligt men fordi jeg gerne vil have kontrol over hvad jeg laver... og derfor kan jeg heller ikke 100% svare dig på hvad du skal gøre i DW for at få det til at virke

man kan godt lave en tabel inde i en tabel - men præcis hvordan du skal gøre i DW ved jeg ikke... det kan have noget at gøre med cursorens placering idet du indsætter den måske?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. marts 2004 - 21:03 #9
Yep, du skal klikke med musen inde i dit table, så

CTRL + ALT + T

dit table skulle nu gerne lægge inde i det første