Avatar billede madsjuhler Nybegynder
10. marts 2004 - 16:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ip config

Jeg har instaleret red hat linux "server" dvs text login osv... jeg er noob til linux.. og vil nu gerne vide hvilken commando jeg skal bruge for at se min ip ! og hvordan ændre jeg den ??
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2004 - 16:43 #1
www.myip.com
brug command ifconfig
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
10. marts 2004 - 16:48 #2
ik inet ipen !! men ipen på serveren !!!
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2004 - 16:48 #3
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2004 - 16:49 #4
commanden er ifconfig og ikke ipconfig
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
10. marts 2004 - 17:02 #5
nice link.. det virker ik
Avatar billede oz2kas Nybegynder
10. marts 2004 - 17:10 #6
Virker fint her.

ifconfig til at se, samt ændre status for dine netkort.

jeg ved ikke om redhat stadig har det, men der fulgte en gang et program med der hed nettool, ellers linuxconfig, der skulle du kunne ændre de ting.
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
10. marts 2004 - 17:17 #7
hmm.. nu har jeg slettet det gamle.. og er ved at indstalere "skrivebord" istedet ! jeg kan ikke commandoen for at "edit"
Avatar billede lassebm Nybegynder
10. marts 2004 - 21:44 #8
skriv

$setup
(uden $ selvfølgelig)

Så kommer der en tool frem, og der skulle gerne være et punkt der hedder
[network]
hvis jeg ikke husker helt galt...

flg. editorere kan du prøve

vi,nano, pico

ikke sikkert de er installeret alle sammmen...
Der findes et utal af andre. Her er bare lige nævnt et par af dem!
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
11. marts 2004 - 12:40 #9
hvis jeg bruger setup så gemmer den ikke det jeg har skrevet ! Jeg igen igen slettet det hele og denne gang indstaleret "server" med de tillægs ting jeg får brug for

Hvordan kan jeg se ipen på min maskine ? og nej ik www.myip.dk !!!
hvis bare jeg kan se min ip kan jeg bruger ssh til at logge på med
Avatar billede oz2kas Nybegynder
11. marts 2004 - 13:04 #10
så brug ifconfig :-)
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
11. marts 2004 - 14:59 #11
jeg har rettet alle de ip config filer der er ! men serveren  får stadig ikke en ip som er 192.168.1.102

den har 127.0.0.1
Avatar billede tyfus Nybegynder
28. maj 2004 - 10:00 #12
Hvis du skal rette dine ipadresser skal du være sikker på at dine netkort er oppe og om du får den tildelt via dhcp.. ellers ligger filerne i /etc/sysconfig/network-scripts/ og så hedder de ifcfg-eth0 osv.. der skal der sættes iper op ellers er dine netkort ikke konfigureret rigtigt men du kan jo checke om der er nogle netkort ved at skrive mii-tool