Avatar billede novalis Nybegynder
10. marts 2004 - 15:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

TT Silent Viking 1 på en AMD Athlon XP Thoroughbred 2200+

Hej eksperter

Dette spørgsmål handler som sådan ikke om at overclocke, men blot at høre om en bestemt køler passer til en bestemt cpu.

Jeg har i øjeblikket en AMD Athlon TB 1333/266 i min computer, men kunne godt tænke mig at opgradere. Jeg har kigget på en AMD Athlon XP Thoroughbred 2200+, som der passer godt til min pengepung. Nu er mit spørgsmål så om jeg kan genbruge min Thermaltake Silent Viking 1 køler til den nye processor, eller er den for svag? Jeg har nemlig forstået det sådan at de nye Athlon XP varmer mindre end den gamle Thunderbird.

På forhånd mange tak

/Søren
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2004 - 15:23 #1
Det kan du sagtens, den udvikler nemlig mindre varme, en din TB.
Avatar billede novalis Nybegynder
10. marts 2004 - 15:29 #2
Tusind tak for det hurtige svar. Så tror jeg at jeg vil surfe forbi en butik og investere ;o)

/Søren

P.S - jeg er ny her. Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede novalis Nybegynder
10. marts 2004 - 15:35 #3
hmm.. prøver igen
Avatar billede novalis Nybegynder
10. marts 2004 - 15:37 #4
Kimz - hvis du vil have point, må du lige smide et svar, ok.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
10. marts 2004 - 15:48 #5
Undskyld jeg lige blander mig men hvad skal den der 2200 koste? Kan det ikke bedre svare sig at købe en 2400?
Avatar billede novalis Nybegynder
10. marts 2004 - 16:20 #6
hej tkmbh

jo det kan det velsagtens. Jeg har et MSI KT3 Ultra2-BR bundkort. På MSI's hjemmeside står der at det supporterer op til 2200+ - det var mere derfor at jeg tænkte på denne cpu.

http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=KT3_Ultra2-BR

Hvad synes du er det bedste køb af AMD cpu?
Avatar billede slasher_x Novice
10. marts 2004 - 20:06 #7
køb en 2200+! dit bundkort understøtter ikke kraftigere CPU´er. Medmindre du vil investere i et nyt bundkort samtidig...
Avatar billede tkmbh Nybegynder
11. marts 2004 - 07:40 #8
Ja som slasher x siger så køb en 2200 hvis du ikke også vil ud og købe nyt bundkort.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2004 - 08:20 #9
Du skal bare markere de navne ude i boxen til venstre, som du vil give point, og så tryk på accepterer.
Avatar billede novalis Nybegynder
11. marts 2004 - 10:56 #10
Takker mange gange for jeres svar og kommentarer.

/Søren
Avatar billede tkmbh Nybegynder
11. marts 2004 - 15:14 #11
Velbekomme. :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2004 - 16:59 #12
Takker for point, har selv er Silent Viking på en +2600, og den ligger på 42 grader.