Avatar billede okjk Novice
10. marts 2004 - 11:16 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Ad.Aware

Hej:Forsøger forgæves at opdatere Lavasofts - Ad-Aware version 6 men under detaljer står der hver gang at vide at der var : Fejl under hentning af opdatering. Håber nogen kan hjælpe.
Mvh: Jens
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. marts 2004 - 11:18 #1
Har haft lign. problem, og der hjalp det at afinstallere og hente den nyeste version
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
10. marts 2004 - 11:19 #2
til en anden gang så vælg lige en bedre kategori. *S*

MC
Avatar billede dreamless Nybegynder
10. marts 2004 - 11:28 #3
Hold da op MC, AD-aware er da en html editor eller? hehe ;)

- Kristian
Avatar billede okjk Novice
10. marts 2004 - 11:59 #4
Jeg ved ikke om jeg er røget ind i en intern dialog imellem jer, men jeg har ikke fået brugbart svar - så måske nogen kan bære over med at ikke alle der skriver her er eksperter - jeg var så naiv at tro at et stykke software var et program.

Til jakobclausen - har forgæves prøvet dig råd.
Mvh: Jens
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 12:07 #5
har du prøvet her?  http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7423,00.asp

hvis det heller ikke hjælper, vender du bare tilbage. Jeg kan så evt. zippe den jeg har og uploade den.
Avatar billede okjk Novice
10. marts 2004 - 12:35 #6
Tak for svaret cat - versionen jeg har er den samme som den jeg kan downloade - altså ver. 6.181 - og det er vist den nyeste - den fungerer også ok - bortset fra altså at når jeg vil chekke om der skulle være kommet opdateringer får jeg denne meddelse om at der er fejl under opdateringen - måske skal jeg bare glemme det .
? jens
Avatar billede double-g Juniormester
10. marts 2004 - 13:02 #7
Du skal bestemt ikke glemme at opdatere den.  Det er lige så slemt som at glemme at opdatere dit antivirus program.

Hvis det svigter med den automatiske opdatering kan du gøre det manuelt.

Herind :  http://www.lavasoftusa.com/support/download/
og download den der hedder : Latest reference file :  01R266 05.03.2004

Derefter pakke du zipfilen ud og finder en fil der hedder reflist.ref som du anbringer i C:\Programmer\Lavasoft\Ad-aware 6\ mappen
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 13:02 #8
der har været opdatering så sent som igår.
Jeg ville nok vælge at afinstallere den du har og så downloade en ny. Det kan måske hjælpe.
Avatar billede dreamless Nybegynder
10. marts 2004 - 14:16 #9
Inden du flamer mig for at drille lidt så kan jeg henvise til at dette ville være en mere korrekt Kategori : Eksperten : Spørgsmål & Svar : Programmer : Generelt :

Dit brugbare svar er: Som altid hvis et stykke software ikke virker og du har forsøgt at installere de nyeste opdateringer, geninstaller, opdater og virker dette ligger fejl  som regl (kodnings fejl kan forkomme) ikke i softwaret men er et dertil realteret problem.

Venlig Hilsen
- Kristian
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2004 - 14:24 #10
dreamless >>  du har helt ret, men da okjk er ny, prøver vi herinde  ;o)
Avatar billede okjk Novice
10. marts 2004 - 15:13 #11
Tak til double g - det løste problemet.
Også tak til dreamless - uden at jeg helt kan begrunde det :-))
Avatar billede double-g Juniormester
10. marts 2004 - 15:30 #12
Takker for points :-)

Du kan forresten prøve om fejlen skyldes at Add-aware er sat til at køre gennem en proxyserver.
Når du står på WebUpdate skærmen, så prøv at klikke på - configure - i stedet for - connect -
Så skal der være en rødcirkel med et kryds på ved - Use HTTP proxy -
Bare et gæt altså :-)
Avatar billede okjk Novice
10. marts 2004 - 15:39 #13
Det er der ok - og der kommer ikke længere nogen fejlmeddelse - så alt skulle være ok.:-))