Avatar billede fatjay Nybegynder
09. marts 2004 - 19:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

layout grid?

Jeg er begyndt så småt at arbejde i Dreamweaver, men det det går lidt langsomt, da jeg savner et Layout grid, så billeder og tekster er mæmere at indsætte, ligesom i Golive, er det muligt.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. marts 2004 - 19:52 #1
Wiew -> Grid

Er det det du mener?
Avatar billede fatjay Nybegynder
09. marts 2004 - 19:58 #2
er det sådan man kan rykke rundt med billeder og tekst, altså det er det Layout-grid i Adobe Golive 6???
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. marts 2004 - 20:09 #3
Kender ikke Golive mere end af navn, men hvis du vil flytte frit rundt på billeder skal du lægge dem i et layer.

Insert -> Layout objects -> Layer
Avatar billede fatjay Nybegynder
09. marts 2004 - 20:14 #4
hmn nope
Avatar billede bojohansen Nybegynder
09. marts 2004 - 20:22 #5
Du kan ikke flytte billeder eller objecter frit rundt på en html side, side bygges fra øverste venstre hjørne
Avatar billede fatjay Nybegynder
09. marts 2004 - 21:01 #6
ja ok. sidste ting, hvordan definerer man at en side skal være den første der vises på ens side, skal den hedde index.html eller hvad.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. marts 2004 - 19:30 #7
Det ser du hos din web hotel udbyder, men normalt kan disse bruges :

index.htm
index.html
index.asp
index.etc...etc...etc

default.htm
default.html
default.asp
default.etc...etc...etc