Avatar billede laksefar Nybegynder
07. marts 2004 - 17:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar, widescreen eller ej?

Hejsa! Hvor står jeres mening om man skal købe bærbar med widescreen, eller uden? Lidt fordele og ulember ville være rart:)
Avatar billede frewald Nybegynder
07. marts 2004 - 17:46 #1
Widescreen på en laptop er da nice - om det er brugbart kommer an på hvad man skal bruge den til.
Til afspilning af film (i 16:9 eller bredere) er det naturligvis en fordel, men jeg kender ikke mange applikationer hvor det er en kæmpe fordel.
Personligt vil jeg gerne have en laptop med widescreen, men tror ikke jeg vil betale merprisen.
Avatar billede yomellamo Nybegynder
07. marts 2004 - 17:48 #2
Fordele:
Lækker at se på og arbejde ved.

Ulemper:
Sluger mere batteri
Vejer mere
Fylder mere
Koster for det meste mere

Jeg ville aldrig købe en bærbar med widescreen, så mener jeg næsten ikke man kan kalde den bærbar mere.

Men det er jo kun min holdning :o)
Avatar billede frewald Nybegynder
07. marts 2004 - 17:49 #3
yomellamo: Hvad er grunden til at den vejer meer og sluger mere batteri?
Avatar billede yomellamo Nybegynder
07. marts 2004 - 17:57 #4
Jamen det er jo en naturlig følge af en større skærm.

Den vejer mere da den jo er større, og jo større den er, jo mere skal der lyses op
---> større batteriforbrug
Avatar billede laksefar Nybegynder
07. marts 2004 - 17:59 #5
Jeg tror nu ikke batteriforbrugs forskellen på en 15.1 og 15.4 er stor?
Avatar billede laksefar Nybegynder
07. marts 2004 - 18:00 #6
Altså: 15.1" VS. 15.4" :)
Avatar billede nmh Nybegynder
07. marts 2004 - 18:51 #7
Hvis du ofte har bruge for at have mange vinduer åbne, er det rart at have en stor skærm at brede sig på.
Avatar billede frewald Nybegynder
07. marts 2004 - 20:47 #8
Nu har widescreen kontra 'normalt' skærm jo _intet_ med størrelsen at gøre. Desuden er arealet af en 15" widescreen mindre end på en 15" 'normal' skærm
Avatar billede laksefar Nybegynder
13. marts 2004 - 23:16 #9
Nogen der vil have point? :)
Avatar billede laksefar Nybegynder
14. marts 2004 - 16:33 #10
Nå.. Så må jeg jo tage dem selv:(
Avatar billede holmmorten Novice
21. april 2004 - 12:14 #11
Hej laksefar

Du antydede, at jeg ikke talte sandt i min artikel ang. prisen på den medion!!!

Den var rigtig nok oprindeligt sat til en pris på 11.995 kr., men blev solgt til 8.995 i en Aldi i Ballerup p.g.a. genåbning af butikken. Der var således tale om et køtilbud........

Så inden du næste gang bare hagler ind med en sådan påstand, må du gerne lige undersøge sagen - eller i det mindste spørge, om jeg muligvis har taget fejl.... i stedet for bare at insinuere at jeg lyver....

Vh

Holmmorten