Avatar billede hschak Nybegynder
06. marts 2004 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en simpel Mailform

hey der...
Jeg vil gerne på min hjemmeside have en mailform. med følgende:

Firma eller fornavn :
Email :
Postnr :
By :
evt Tlf :
og så besked rammen .

min udbyder understytter både php og asp og det hele... men jeg ved Absolut intet om  koder i Php asp  og lign... så please help..
ved godt det er en simpel ting "Når man kan det" men det kan jeg ikke endnu så derfor de høje point....
Avatar billede hschak Nybegynder
06. marts 2004 - 13:46 #1
hvis det er nogen hjælp bruger jeg  dreamweaver mx ...... har en smule kendskab til Flash...
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
06. marts 2004 - 14:05 #2
hvem er din udbyder?
Avatar billede hschak Nybegynder
06. marts 2004 - 23:54 #3
min udbyder er b-one.net
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
07. marts 2004 - 07:38 #4
Så tilbyder de en formail, som du kan bruge direkte fra html:

Hentet fra deres site:
For at få FormMail-scriptet til at virke, skal der bruges følgende stykke kode (som kun er et eksempel - der skal derfor rettes i diverse felter):

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.domain.dk/nyside.html">
</FORM>
Avatar billede hschak Nybegynder
08. marts 2004 - 01:06 #5
var det et svar thor ....... jeg kunne nu ikke få det til at funke..... men har fundet et andet der virker. men du skal alligevel have point da du gav et råd... og som jeg har gemt i min notesblok til en anden god gang..........
Avatar billede heffe Nybegynder
08. marts 2004 - 15:25 #6
Jeg har samme problem idet jeg også benytter b-one.net og scriptet til formmail virker bare ikke!
Kan du oplyse hvilken løsning du har fundet?
Håber at du kan hjælpe
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
08. marts 2004 - 15:37 #7
Fint nok. Jeg har ikke længere domæne hos b-one, så jeg kan ikke teste det. Den gang brugte jeg også en anden metode, som I kan teste:
<FORM method="post" action="http://cgi.locuples.com/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.domain.dk/nyside.html"> </FORM>
Avatar billede hschak Nybegynder
15. marts 2004 - 23:56 #8
Ja min virker nu fint med thor  løsning... så takker