Avatar billede jesper-hjorth Nybegynder
03. marts 2004 - 12:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

spam mail

hvordan slipper man af med ca.100 spam mail om dagen.
Selv om jeg spærre afsender,ændre de bare afsender og jeg får de samme mail`s igen og det er ret irriterende.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2004 - 12:47 #1
Der findes en række programmer der kan gøre det for dig, de fleste har en lille lærertid før de virker optimalt. Desværre vil du også komme ud for at de filtrere nogel at de mails der ikke er spam fra.

Alternativt er at arbejde med guiden regl i outlook. Det gør jeg selv, og det fjerne godt halvdelen af mit spam
Avatar billede 3xm Nybegynder
03. marts 2004 - 12:48 #2
brug evt. en mailklient med indbygget spamfilter. jeg bruger mozilla thunderbird, og den er ganske fortræffelig.

http://mozilla.org/
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2004 - 12:48 #3
Her har du en samling software, der kan bruges til den slags, free og shareware o blandt

http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=spam&tg=dl-2001&search=+Go%2521+
Avatar billede espersen Novice
03. marts 2004 - 13:19 #4
Outlook 2003 har et indbygget Spamfilter som jeg finder ret ok
Avatar billede noob2003 Nybegynder
03. marts 2004 - 13:25 #5
hvad med at spærre dem hos din udbyder, hvis de understøtter det på deres webmail ??
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2004 - 13:59 #6
Når det er så mange det handler om ville jeg vælge at skifte mailadressen, hvis du har mulighed for det, og starte forfra. Din adresse bliver solgt videre til andres databaser og spammerne bliver bedre og bedre til at undgå filtrene. Laver du en ny adresse kan du så tage dine forholdsregler og helt undgå spam i fremtiden.

Jeg vil lige nævne et par tips:

Post ikke emailadresser i offentlige forums o.a. vælg at skrive den som f.eks.
ditnavn(at)domæne.dk hvor @ er skiftet ud med (at)

Lav ikke en mailadresse hos en af de store udbydere på mindre end 6-8 tegn. Det er fristende hvis ens kombination af f.eks. 3 initialer er ledigt, men nogle spammere forsøger sig frem på de kendte domænenavne. Hvis der kommer en mailerdeamon tilbage ved de at adressen ikke eksisterer - hvis ikke, fortsætter de med at spamme den.

Åbn naturligvis aldrig den første spammail.

Men altså, i det omfang ville jeg ikke tøve med at lave en ny adresse, jeg tror ikke du slipper af med dem, med selv det bedste spamfilter.
Avatar billede ricky Nybegynder
03. marts 2004 - 14:48 #7
ditnavn(at)domæne.dk er altså en dårlig løsning.. det vil vel tage sådan ca. 2 min. at skrive en funktion der kan lave 'at' om til '@'

espersen>> enig - jeg er også ret tilfreds med Outlook 2003
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2004 - 14:53 #8
ricky - også en funktion der kan bruges i forbindelse med høstning af mailadresser fra hjemmesider? Forklar lige nærmere, for så er der da mange som bør lave deres procedure om.
Avatar billede espersen Novice
03. marts 2004 - 14:56 #9
på mit eget website bruger jeg en javescript løsning med email'en (fra html.fk)

læs ; http://www.html.dk/artikler/00041/
lav din egen via ; http://www.html.dk/artikler/00041/convert_email.asp

Den er ikke perfekt - men kunderne skal jo gerne let kunne komme i kontakt med mig...
Avatar billede 3xm Nybegynder
03. marts 2004 - 14:57 #10
spinoza, det er vel ikke sværere at lave en funktion der leder efter mønsteret x@y.z end mønsteret x(at)y.z?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2004 - 15:07 #11
Ok - jeg kan godt se problematikken, jeg er klar over at man kan finde adresserne, men de skal også konverteres til noget spammeren kan bruge, for han gider nok ikke manuelt at omdanne alle dem han finder. Jeg vil dog stadig påstå at det formindsker risikoen for at den bliver høstet, hvis man nu endelig SKAL skrive sin mailadresse i et forum.

Nu er det heller ikek spørgsmålet, så beklager min lille sidekommentar håber ikke du opfatter det som spam i dit spg. jesper :)

Jeg vil nu stadig holde på at bedste løsning er at skifte adressen når omfanget er så stort.
Avatar billede espersen Novice
03. marts 2004 - 15:11 #12
enig med spinoza (også i at det kan være nødvendigt at oprette en ny mail-konto) og det er da bestemt værd at tage med i overvejelserne omkring hvor og hvorledes man opgiver sin emailadresse - så fx. en nyoprettet email ikke bliver spammet vildt efter kort tid.

Udover ikke at åbne de spammails du modtager, så må du endelig ikke afmelde dig deres "services", da dette blot bekræfter at der er en i den anden ende!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. marts 2004 - 15:11 #13
Et rigtig godt spam-bekæmpningsprogram er efter mening Spamihilator:
http://www.spamihilator.com

Efter et par ugers oplæring af programmet er dit mailprogram 95% fri for spam.
Avatar billede fxj Juniormester
03. marts 2004 - 17:01 #14
Jeg har haft samme problem.
Dette blev løst ved at bruge programmet Spamfighter, downloadet fra www.spamfighter.com
Kun 4-5 mails ud af hundrede slipper udenom filtret. Mails der er sorteret bliver flyttet til en speciel mappe, hvorefter det er lynhurtigt, at slette dem der er uønskede.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. marts 2004 - 17:51 #15
fxj >> Brugte jeg også -> men synes nu at spamihilator er lidt bedre
Avatar billede powerbart Nybegynder
03. marts 2004 - 19:28 #16
LESS IS MORE ApS har lavet den vildeste mailserver ... Hvor spamfiler bliver fanget på server-nivaue ... + Virus - filter .... Og meget mere ....

Det er dog kun for erhverv ...
Avatar billede noob2003 Nybegynder
03. marts 2004 - 22:30 #17
powerbart >> nukehosting.dk har også en vild mailserver med vira & spam filter
og det er både til privat og erhverv.
Avatar billede fxj Juniormester
06. marts 2004 - 01:06 #18
Tak for point