Avatar billede berton Nybegynder
03. marts 2004 - 11:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Photoshop til Illustrator

Jeg har lavet et billede i Photoshop som jeg ønsker at overføre til Illustrator. Når jeg overfører det nu bliver billedet meget kornet når jeg printer det ud. Det ser ikke kornet ud når jeg ser på det i 100% i Illustrator. Opløsningen er lavet i 160 i Photoshop.
Mit spørgsmål er, hvordan jeg nemmest får billedet over uden at det bliver kornet ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. marts 2004 - 11:45 #1
prøv at gemme som en psd-fil fra Photoshop, prøv så enten at Place den i Illustrator eller åben den i Illustrator.

Er det er foto eller er det et billede/logo du har lavet i Photoshop?
Avatar billede berton Nybegynder
03. marts 2004 - 11:48 #2
Det er en psd fil. Billedet er først lavet i Fireworks af en gut. Jeg har derefter fået det og ændret lidt i det i Photoshop. Det er et logo som skal bruges til et visitkort.
Avatar billede berton Nybegynder
03. marts 2004 - 11:55 #3
Tilføjelse: Når jeg prøver at place den her fil, er billedet alt for stort, men der ser det fint ud. Det er først når jeg prøver at scale det at det bliver kornet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. marts 2004 - 11:55 #4
jeg har prøvet både at bruge Files>Place... og bruge Files>New - begge så ud til at være lige så godt i begge tilfælde.
Det var et foto i cmyk-format som blev lavet om fra tif til psd
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. marts 2004 - 12:00 #5
prøv så blot at åbne den i Illustrator
Avatar billede spe Nybegynder
03. marts 2004 - 12:03 #6
Find linkspaletten frem, vælg billedet i paletten og embed billedet i Illustrator (palettens sidemenu)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. marts 2004 - 12:56 #7
spe> hvor finder man linkspaletten, i Photoshop eller Illustrator?
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. marts 2004 - 14:06 #8
"Det er først når jeg prøver at scale det at det bliver kornet."
Det er netop der du lavre fejlen. Lav den rigtige størrelse i Photoshop i cm før du placer filen i Illustrator.
Avatar billede spe Nybegynder
03. marts 2004 - 14:16 #9
Links paletten finder i Illustrators window-menue
doggy82 kan have en point. Skalér du meget så falder din billedeopløsning meget og dermed bliver det groft.