Avatar billede stjernekasteren Nybegynder
02. marts 2004 - 17:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af hjemmenetværk

Hejsan.
Jeg er lidt ny i denne net verden, but here goes.
Jeg ville gerne have forbundet min stationære og min bærbare så jeg kan
overføre filer imellem disse to.
Som de er sat sammen idag er følgende model:

Stationær computer (win xp home, norton antivirus, zonealarm)
          |
HUB (EtherPrime 10 Mbps Palm-size ethernet HUB 8-port EP-1008M)(er forbundet til kabelmodem ---- Internet)
          |
Bærbar computer (win xp home, norton antivirus, zonealarm)

Hvordan klarer jeg den???
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2004 - 17:22 #1
Avatar billede kenp Novice
02. marts 2004 - 19:26 #2
baseiq -> det vil ikke komme til at virke når spørger ikke har en router! da han kun har et kabel modem har han således kun 2 muligheder!

den lette! http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php
Den lidt sværrer http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

Det du så skal gøre til sidst er at dele noget på begge computere og sikre dig at den bruger som der er på computer1 også er oprettet på computer2 (og omvendt)

Men du skal også huske at tillade den trafik igennem dine firewalls!
Avatar billede stjernekasteren Nybegynder
02. marts 2004 - 20:23 #3
Det var lige hvad der skulle til. Jeg siger mange tak. Pointene går til kemp..