Avatar billede dj Nybegynder
02. marts 2004 - 00:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Custom Controludvikling

Hejsa derude

Jeg sidder og roder lidt med noget custom controludvikling og det går ganske fint. Men der er en lille ting jeg er stødt ind i som jeg synes det lader til der er meget lidt information om på nettet (eller også bruger jeg de forkerte søgeord).

Det drejer sig om at jeg har brug for at lave et redigerbart felt i min control. F.eks. ligesom i en DataGrid control hvor man kan klikke på et felt i griddet og så indtaste data for det felt.

Jeg har fint styr på GDI tegning og går ud fra jeg selv skal tegne selve editfeltet og evt. teksten efterhånden som man taster ind, men hvordan gør jeg det muligt at man kan placere cursoren i feltet og indtaste tekst ?
Jeg kunne selvfølgelig tegne det hele inklusiv cursoren manuelt og så fange tegnene fra keyboardet, men jeg tænkte lidt på om ikke der var en smule support at hente i frameworket eller måske om nogen allerede havde opfundet "den dybe tallerken" på dette område som de ville dele løsningen på?

Bemærk jeg er ikke ude efter en løsning der drejer sig om at nedarve eller på anden vis benytte en TextBox til formålet.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
02. marts 2004 - 01:20 #1
Og du vil heller ikke bruge den indbyggede editor der er i IE ?
Avatar billede dj Nybegynder
02. marts 2004 - 08:42 #2
guidmaster: Jeg burde måske have nævnt at der var tale om en Windows Forms control, det er ikke til webbrug :)
Avatar billede dj Nybegynder
04. marts 2004 - 11:46 #3
Hva så, nogen der har nogle kreative forslag inden jeg lukker spørgsmålet igen? :)
Avatar billede dj Nybegynder
06. marts 2004 - 16:02 #4
Jeg lukker spørgsmålet eftersom ingen var istand til at svare.