Avatar billede mapa Nybegynder
28. februar 2004 - 22:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

windows fejlmeddelse ip-adressekonflikt

jeg har et problem med min opkobling.

Jeg har fornylig købt en ny HP pcer med et netkort.
Jeg har monteret et trådløs skyr@cer kort fra topcom.
Det er et avaya accespoint.
Jeg har IKKE fjernet det orginale net kort.
Pc eren køre XP home - jeg vidste ikke bedere.
Min internet opkobling er en bredbånd hvor jeg har fast IP.

Problemet er at når jeg starter pc'en op kan jeg gå på nettet men efter ganske kort tid kommer der en win fejlmeddelse om en IP-adressekonflikt at der er flere tilknyttet den ip adresse, og så kan jeg ikke bruge nettet før jeg genstarter.

Hvordan skal mine instillinger for ip protokol være, skal jeg sætte den til at søge eller skal jeg opgive en adresse.

Kan det evt være en nabo der deler min opkobling med mig?????
Avatar billede kenp Novice
29. februar 2004 - 11:18 #1
det kan det sagtes være! hvis du ikke har sat noget sikkerhed op på dit trådløse net så kan alle bruge det.
Avatar billede mapa Nybegynder
29. februar 2004 - 22:24 #2
Ja, men vil der så resulterer i den fejlmeddelse ???
og kan jeg køre med 2 netkort i samme pc.

lige nu sidder jeg med en bærbar der kører 98 sec. uden at få fejlmeddelser !!!!
Avatar billede kenp Novice
29. februar 2004 - 22:40 #3
ja du kan godt køre med 2 netkort i samme PC!

Det vil kun resulter i den fejlmeddelse, hvis der er en anden som tager den IP-adresse som din computer skal have!
Avatar billede mapa Nybegynder
01. marts 2004 - 22:54 #4
men hvorfor kan jeg køre på en win98 og ikke en xp

mit trådløse net er ktypteret
Avatar billede mapa Nybegynder
04. marts 2004 - 22:07 #5
mange tak for jeres hjælp -

det viste sig at på den bårbare med 98 var et kontrol program til at styre AP hvor "der" var oprettet en foruddefineret IP ( ikke auto )

da den efter hjælp fra arrownet blev ændret til auto kører det hele som en drøm-
Avatar billede kenp Novice
04. marts 2004 - 22:18 #6
så må du huske at lukke her igen! hvis du mener jeg skal have point! så må du skrive det.
Avatar billede mapa Nybegynder
05. marts 2004 - 16:13 #7
hvordan er det jeg giver point - jeg syntes kun jeg kan finde noget med karma
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 19:39 #8
hvis du syntes jeg skal have point så marker du mit navn men du kan ikke gøre det før ejg har lagt et svar! men hvis jeg ikke skal have point så afvis de også lig et svar selv, og accepter det.