Avatar billede dorgbar Nybegynder
27. februar 2004 - 14:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

billeder uden kanter

rimetlig svært at forkalere hvad jeg vil derfor vil jeg bruge et underligt eks.

jeg har det her billede

A B C D E
F G H I J
K L M N O
P Q R S T
U V X Y Z

forstil jer det er et billede hvor hvert bogstav er en pixel med en farve, det jeg sågerne vil have er et værktøj der kan flytte billedet op ned til venstre og højre, hvis vi nu siger vi flytter den til venstre skal det der er længst til venstre som jo ryger udenfor billedet komme ind fra højre så billedet kommer til at se sådan her ud

B C D E A
G H I J F
L M N O K
Q R S T P
V X Y Z U

altså "a f k p og u"
som ryger udenfor billedets synsfeld kommer frem på den andenside hvor der vel være ingenting
og den skal self. også virke til den andenside og op og ned
Avatar billede dorgbar Nybegynder
27. februar 2004 - 14:19 #1
det skallige siges at det jeg skal bruge det til er at jeg efter at jeg har flyttet billedet kan blur'e det så det vil kune repeate sig selv
Avatar billede doggy82 Praktikant
27. februar 2004 - 15:04 #2
Ok du vil lave et møster som kan gentage sig. Det gøres så'n:
Markér halvdelen af dit billede. Tryk Ctrl+X for at klippe det ud.
Så markérer du hele billedet og flytter det over der hvor du klippede det andet ud.
Tryk Ctrl+V for at smide den del vi klippede ud før, tilbage igen. Flyt den så den passer.
Hvis mønstret skal repeat'es både vandret og lodret udføres denne procedure selvfølgelig på begge leder.
Avatar billede dorgbar Nybegynder
27. februar 2004 - 22:59 #3
er den metode jeg bruger til dagligt men det tager for lang tid og er alt fo besværligt, der må findes et program til at gøre det eller evt. en plugin til photoshop
Avatar billede kexe Nybegynder
31. marts 2004 - 13:59 #4
kan du ikke kopiere billedet 4 gange og sætte dem ved siden af og over
B= billederne

b
bbb
b

Så er det lige meget hvilken vej du rykke det
så vil det der rykkes ud komme ind på modsat side.

håber det kan hjælpe
Avatar billede kexe Nybegynder
31. marts 2004 - 14:01 #5
de to b'er over og under de tre...skulle self være over og under det midterste af der tre
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
31. marts 2004 - 14:04 #6
Måske en action i Photoshop kan klare denne ting.....
Avatar billede kexe Nybegynder
31. marts 2004 - 14:08 #7
eller bare

bbb

så du det jo også hvis man køre halvt til hver side :D
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
31. marts 2004 - 14:21 #8
Kan man ikke bare kopiere hele billedet - som her:

http://www.skarven.dk/repeat.jpg

(det burde en action i photoshop kunne klare)
Avatar billede kexe Nybegynder
31. marts 2004 - 14:28 #9
den skal nok ikke flippes...så fungere det jo ikke som det skal når han rykker det op/ned
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
31. marts 2004 - 14:29 #10
ok - så tror jeg ikke jeg har forstået spørgsmålet korrekt...
Avatar billede dorgbar Nybegynder
15. maj 2004 - 17:23 #11
eof