Avatar billede boyd Nybegynder
25. februar 2004 - 18:58 Der er 9 kommentarer

Block for kazaa og andet p2p

Jeg er medarangør af et netparty, og vi vil gerne have blockeret for kazaa og evt. andre p2p programmer.

Er dette muligt?

Jeg har ladet mig fortælle at
iptables -A FORWARD -m string --string 'Kazaa' -j DROP
skulle kunne gøre det, men det ser ikke ud somom jeg har string i min kerne?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
25. februar 2004 - 20:30 #1
Jeg ved ikke om du kan bruge det, men heri er beskerevet hvordan man bl.a. får strings til at køre på en debian:
http://www.linuxsecurity.com/docs/harden-doc/html/securing-debian-howto/ap-bridge-fw.en.html
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 02:42 #2
hehe efter jeg lige læste din post smuttede lig lige ind på min trådløs routher som min underbo har adgang til
der fandt jeg
2.6.1 Access Control    Access Control allows you to specify which hosts users can or cannot have access to certain Internet applications

2.6.2 URL Blocking        URL Blocking allow you to specify which URLs can not be
                accessed by users.

prøvede lige url bloking virker med suprnova
Avatar billede boyd Nybegynder
26. februar 2004 - 07:15 #3
Jamen de må da gerne gå ind på www.kazaa.com, de skal bare ikke gøre brug af deres software! Det bringer virkelig internetforbindelser ned.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 12:35 #4
okay så de må kun være på nettet for og kigge på hjemmesider? så åben kun port 80 og hvis man nu skal hente patches osv kan du jo ha en maskine der her alle porte åben
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. februar 2004 - 12:57 #5
kazaa kan så vidt jeg bekendt ændres til port 80 ! Så hvis folk vil downloade ændre de vel bare til port 80 ?
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 12:58 #6
hvordan ændre de det???
Avatar billede dennisbj Nybegynder
26. februar 2004 - 13:00 #7
har kørt en netstat på suprnova de bruger ikke 80 porte ved så ikke om de vil auto bruge en  af dem 80 porte der er ledig
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. februar 2004 - 13:03 #8
suprnova er bare en link samling af torrentz som kan findes alverdens andre steder også.. I de bit torrent clients er der også mulighed for at ændre port. Om det så virker optimalt ved jeg ikke Men man har i hvert fald muligheden...

Hvordan man ændre det? Der er vel en options menu sted man kan gøre det! Eller også er det kun lite versionen man kan ændre port i... Kan ikke huske... Bruger det ikke selv.
Avatar billede boyd Nybegynder
26. februar 2004 - 14:24 #9
Jeg er er ikke interesseret i at bockere porte! Jeg vil kun blockere for bestemte pakker (f.eks. som stammer fra kazaa)