Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. februar 2004 - 10:49 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Køler til ASUS GeForce Ti4200

Anbefaling af blæser til ovenstående. (vigtigst er at den ikke larmer, dernæst at den ikke senere begynder at "pibe")
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. februar 2004 - 10:54 #1
Tænker selv på en Thermal Take Technology Thermaltake GIANT II (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37916), men det er jo lidt af en MF!
Avatar billede funkystuff Nybegynder
25. februar 2004 - 10:55 #2
En passiv køler fra Zalman. ZM80A-HP.
Avatar billede chalde Seniormester
25. februar 2004 - 10:56 #3
ZALMAN ZM 80C-HP http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40775
Behøver ingen blæser til dit kort (medmindre du overclocker).
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. februar 2004 - 10:56 #4
(og jeg syntes GIANT'en var lidt af en motherfucker?! :))
Avatar billede golyf Nybegynder
25. februar 2004 - 10:57 #5
Selv har jeg pillet den elendige pibende blæser af og monteret en stor alu profil jeg havde andetsteds fra.
Alu profilen bliver stadig godt varm (over 70 grader) men kører videre nu på 3 mdr. Troede egentlig den ville brænde af. Du skal nok passe på hvis du gør sådan, for der smutter også noget ekstra vægt på.
Men larme gør den ikke :-)
Avatar billede chalde Seniormester
25. februar 2004 - 10:58 #6
De er store, men de virker.
Ulempen ved giant er, at dør blæser, er det svært at finde en magen til (er lavet specielt til giant).
Til zalmans kan man bruge både deres egen, eller enhver anden (med cardcooler montering hvis den alligevel ikke passer)
Avatar billede golyf Nybegynder
25. februar 2004 - 10:59 #7
oki ... Jeg brugte så bare noget jeg alligevel havde liggende.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
25. februar 2004 - 10:59 #8
Bruger selv en ZM80A-HP på mit Asus Ti4400, og den køler lige så godt som originalkøleren. Men tag ZM80C-HP (som chalde foreslår), den er større og billigere.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. februar 2004 - 11:03 #9
Må hellere checke kabinet-mål før jeg køber! (fylder godt nok meget!)
Avatar billede chalde Seniormester
25. februar 2004 - 11:04 #10
Du skal hellere måle om der er plads cpu<->grafikkort<->næst pci kort.
Og om der er plads på dit grafikkort (burde der være, medmindre producenten har smidt diverse komponenter rundt omkring på kortet)
Avatar billede funkystuff Nybegynder
25. februar 2004 - 11:06 #11
Har brugt den med Asus og Soltek bundkort. Har ikke haft problemer, dog optager den øverste PCI-port. Og så sad den noget tæt på bundkortets IDE-stik.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. februar 2004 - 11:08 #12
Ja, det VAR det jeg mente, Chalde! :)
Afstanden til næste I/O kort er det mest problematiske.
(mit MB er et MSI)
Avatar billede chalde Seniormester
25. februar 2004 - 11:16 #13
Hvilket msi?
Det passer fint i kt4 serien.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. februar 2004 - 11:23 #14
hmmm.....mener det er et MSI 865PE NEO-L (ATX)    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37732
Avatar billede chalde Seniormester
25. februar 2004 - 11:29 #15
Det der ser lidt tricky ud på det kort er chipset heatsinken, så jeg tror du må igang med linealen.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. februar 2004 - 11:32 #16
Yeah, det har du da ret i.....(bryder mig heller ikke om at RAM-slots'ene sidder så tæt på AGP slotten! :( )
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
19. marts 2004 - 11:09 #17
chalde, drop et svar!
Avatar billede chalde Seniormester
19. marts 2004 - 11:49 #18
Ok!
Fik du købt heatsinken?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
23. marts 2004 - 11:23 #19
Nej, der er ikke plads! :(
Avatar billede chalde Seniormester
23. marts 2004 - 12:28 #20
Prøv at kigge denne igennem, og se om der ikke skulle være en af de kølere du kan bruge:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/03/09/3809440