Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 08:26 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Projekt-Manager system (Igen)

Goddag.

Jeg har fået en fantastisk ide (syntes jeg selv) som kort fortalt går ud på at lave et online projekt-managing site (mere info om det vil selvfølgelig komme når jeg finder de rette mennesker). Jeg søger en eller to dygtig(e) PHP programmør(er) som stadig har troen på succes. Du skal kunne kode det fornødne avancerede system evt. i samarbejde med en person mere. Jeg er selv grafiker og vil gerne hjælpe på et punkt hvis det falder i din/jeres interesse.

Hvis du besidder disse talenter eller hvis du mener at du kan bidrage til projektet på en anden måde så smid da lige en besked.

PS. Jeg er udemærket klar over, at der ikke rigtig er noget info i det overstående, men hvis jeg finder de/den rigtige person, så vil mere info selvfølgelig kommme.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 08:34 #1
Jeg har lavet et sådan system, dog i ASP, men arbejder lystigt videre på det, men ville dog godt høre lidt mere fra dig, hvad du havde af tanker omkring det og hvad det skal kunne.

Du kan skrive til mig på osj[AD]device.dk
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 08:51 #2
Ja men jeg har mine egne ideer om projektet jo :)...det skal lig siges at jeg også har fundet en potentiel støttemulighed (Penge) så vi bedre kan komme igang...
Avatar billede danic Nybegynder
25. februar 2004 - 10:54 #3
Når du taler om Projekt management er det så et system til at holde styr på mål, strategi, processen, estimering m.m., hjælp og guides, eller er det et community hvor projektledere og projekt deltager mødes?
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 12:38 #4
danic// Ja det er en del af projektet...der er lidt flere ting...men som sagt har jeg mine egne ideer om det....nej det er ikke meningen at det skal være et sted hvor projektledere og deltagere mødes men det kunne da godt tages med i overvejelserne...
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 12:40 #5
men såddane ting vil gruppen selvfølgelig diskutere sammen...
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 12:41 #6
sådanne*
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. februar 2004 - 12:42 #7
Heysa

Prøv at kigge på nettet, hvad der findes af den slags online-projekt systemer, så kan i jo nok få nogle ideeer til, hvordan man bør lave det :-)

/Martin
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 12:50 #8
HAr skam rigelig ideer...og de systemer der findes er efter min mening ikke ordenlige projekt-managemnet systemer...jeg vil ikke kun lave et Projekt-Manager system...jeg vil lave et som folk næsten ikke kan lade være med at bruge fordi det kan alt...er nemt at bruge...billigt...
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 12:51 #9
Det skal ikke være et gratis system...det skal være et NÆSTEN gratis system...dvs. når der så kommer mange kunder så kommer pengene...
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. februar 2004 - 13:20 #10
Hejsa

Vil jeg ikke give dig ret i - Vi bruger eproject.com ude på mit arbejde, og det er et kanon system - lidt dyrt, men alle pengene værd.

Bruger også systemet ifb. med mine studier, og her er deres gratis version perfekt til lige det formål.

Mvh.
Martin
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 13:22 #11
eProject er både engelsk og dyrt...ifb kender jeg dog ik...men er begge disse online systemer eller er det programmer man downloader? Det vi vil lave er udelukkende et online system...
Avatar billede danic Nybegynder
25. februar 2004 - 13:29 #12
Kan det hele kodes i PHP, eller skal der også javascript med?
Avatar billede danic Nybegynder
25. februar 2004 - 13:35 #13
Når jeg taler javascript mener f.eks. en grafisk kalender funktion.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. februar 2004 - 13:53 #14
Eproject er et rent online system - førhen brugte vi Microsoft Project, men har nu skiftet til det andet.

Og da jeg arbejder i en internation koncern, så gør det ikke noget at det er på engelsk.

/Martin
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 13:57 #15
Danic// Som sagt er jeg ikke koder...jeg søger PHP kodere...men hvis det er skulle det være muligt at skaffe en enkelt person som kan lave den lille smule java...jeg er kun HTML koder og grafiker så alt det ved jeg ikke noget om...

Martin// Martin selvfølgelig skal det kunne bruges internationalt derfor laver vi også vores i både Dansk version og en engelsk...det har hele tiden været en del af min plan...men det jeg mener er at eproject er kun engelsk...
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. februar 2004 - 14:13 #16
Ja, okay, det kan jeg så kun give dig ret i - men på den anden side, når man taler om projektstyring/ledelse, så taler man ofte engelsk, ment på den måde, at der er mange ord i den slags arbejde, som kun findes på engelsk.

Held og lykke iøvrigt med dit projekt - håber det bliver en succes.

/Martin
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 14:17 #17
jo tak
Avatar billede danic Nybegynder
25. februar 2004 - 14:28 #18
Hvor stor er din erfaring med projekter? Og inden for hvilken branche?
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 18:02 #19
Jeg har haft flere webdesignfirma'er....det ene blev en succes indtil vores sponsor opsagde aftalen pga. mangel på resurser...derefter gik det ned af bagge hvorefter vi tog en person med som viste sig at være en stor løgner...derefter lukkede vi...men danic jeg regner jo ikke med jeg skal styre det hele selv...nogle af dem der går med vil vel samarbejde...
Avatar billede nse Nybegynder
25. februar 2004 - 19:11 #20
Hardwaretweaker: Jeres sponsor opsagde aftalen? Hmm lyder ret mærkeligt at have sponsorer til en sådan virksomhed..
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
25. februar 2004 - 19:16 #21
Ja det gør det måske...men da vi var meget populære valgte de at låne os en dedikeret server til hele vores system og den blev også brugt til at par andre ting...
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
26. februar 2004 - 15:03 #22
HVad er det der gør dette projekt så uintressant at ingen melder sig til?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. februar 2004 - 15:22 #23
Måske fordi at Microsoft kan levere en sådan løsning, og at der i forvejen eksisterer lignende løsninger på Internettet m.v.

/Martin
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
28. februar 2004 - 14:46 #24
LUK
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
28. februar 2004 - 15:18 #25
SPørgsmålet er lukket