Avatar billede gf400 Nybegynder
24. februar 2004 - 23:15 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

TV-OUT flimemr

hey

mit tv-out det flimer i teksten og jeg har farve på
havd kan jeg gøre ved det?

hilsen gf400
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
24. februar 2004 - 23:31 #1
Dit fjernsyn er sat forkert op. Signalet fra kortet er sandsynligvis s-vhs, fjernsynet skal sættes op til at modtage det signal, det er sikkert som standard sat til composite. Hvis du er heldig kan dit grafikkort sende begge typer signaler - i så fald skal du gå ind og ændre det i opsætningen på computerens Tv-ud settings. Hvis du er uheldig er dit fjernsyn ikke i stand til at modtage S-VHS.
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
24. februar 2004 - 23:31 #2
og det var altså så ment som et svar.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2004 - 23:36 #3
Hvis dit TV ikke kan vise et SVHS signal, vil det ikke flimre, men være sort/hvid.
Jeg gætter nu mere på, at det f.eks. står til NTSC - det skal stå til PAL.
Avatar billede gf400 Nybegynder
25. februar 2004 - 08:52 #4
phatlasse> jeg har farver på det og for at få farver på skal man sætte ens grafikkort til at køre PAL
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 10:18 #5
Ikke noedvendigvis.... Men hvis du har sat den til PAL, kan dette jo ikke vaere problemet.
Og har du ogsaa farver paa, saa er det ogsaa rigtig forbundet.....
Hvor meget flimre det ?? - Du vil aldrig kunne faa et helt skarpt billede paa TV-out.
Avatar billede gf400 Nybegynder
25. februar 2004 - 13:45 #6
jeg ved godt jeg ikke kan få et skarbe billede på tv-out men under teksten flimmer på film
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
25. februar 2004 - 14:16 #7
Det kan sandsynligvis også være et problem med frekvensen - HAr du mulighed for at vælge mellem PAL50 og PAL60? Hvor gammelt er dit fjernsyn og hvor dyrt har det været?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2004 - 14:33 #8
PAL60 bruges kun hvis det er et NTSC signal der f.eks. sendes til et TV, så vil TV'et vise det i PAL60, hvis ellers TV'et understøtter det...
Avatar billede gf400 Nybegynder
25. februar 2004 - 14:48 #9
mit tv er bare et billig et