Avatar billede cover.man Nybegynder
24. februar 2004 - 12:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

opsætning Exchangeserver for noob

Hej jeg har lige sat en windows 2003 server "op".
Men jeg er helt ny på det her felt og vil gerne vide hvordan jeg bruger Exchange. Jeg har oprettet en User f.eks "mig". Men hvad skal andre så skrive når de sender til mig mig@ip eller hvad ????
Vil også gerne vide hvad for nogle services der skal køre før det virker!!

På forhånd tak
Christian
hvis jeg forstår det falder der flere point
Avatar billede schubert Nybegynder
24. februar 2004 - 14:13 #1
se om du ikke kan finde den rette information på www.hanno.dk
Avatar billede serverservice Praktikant
24. februar 2004 - 19:27 #2
pr. default bruger din exchange loginnavn@domæne.xxx når de er mail enabled, men det kan du da ændre.
Avatar billede alyourpal Nybegynder
25. februar 2004 - 08:57 #3
Hvis du har installeret din Exchangeserver, kan du starte med at sætte en e-mailklient op.Husk at din server skal bruge sig selv som DNS og at hvis du har et .lokal domaine, kan du jo kun skrive til dig selv (inden for dit domaine).

Jeg håber det var svar nok?
Avatar billede cover.man Nybegynder
25. februar 2004 - 15:23 #4
Hej jeg vil mene at for omkring 300-400 point så er ingen af svarne gode nok!!!
Hver sød at uddybe det ja jeg har installeret Exchangeserver. Men vilken af servicesne skal køre!! Jeg vil gerne vide hvad jeg skal skrive hvis jeg bruger min ip som domain. Altså som "dannyboyd" skriver men hvis jeg sidder uden for netværket og vil sende en mail til en e-mail på min server. Hvad skal jeg gøre for det virker!!! håber i forstår det ellers bare spørg!!!
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2004 - 16:54 #5
Jeg sidder ikke lige pt. ved en exchange server - så jeg kan ikke svare på hvilke services, men de plejer at køre automatisk pr. default.
Det som alyourpal foreslog var om du kunne sende en mail til dig selv-kan du det?
Desuden har du Ad på selve serveren?
Avatar billede cover.man Nybegynder
02. marts 2004 - 21:39 #6
Nej jeg kan ikke sende en E-mail til mig selv!!!
Jeg har oprettet en user i manager f.eks. christian!!
Derefter skriver jeg i min f.eks hotmail christian@ip
Men det virker ikke.
Jeg ved ikke hvad AD er???
Mvh Christian
Avatar billede serverservice Praktikant
02. marts 2004 - 22:14 #7
AD = active directory.
Avatar billede cover.man Nybegynder
09. marts 2004 - 10:58 #8
jeg lukker siden der ikke nogle der kan hjælpe!!!
Avatar billede cover.man Nybegynder
09. marts 2004 - 10:59 #9
havde håbet nogle kunne hjælpe