Avatar billede funkystuff Nybegynder
24. februar 2004 - 11:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort, anden AGP volt?

Jeg har lige anskaffet mig et ASUS A7N8X-E Deluxe bundkort. Efter at have startet PC'en et nogle gange (kun til BIOS) er der pludselig ikke noget signal til skærmen.

Har kigget i manualen og her står der at bundkortet kun understøtter 1.5V AGP-kort.
Mit nuværende kort, ASUS G4, Ti4400 kræver vist 3.3V, så måske er det her fejlen ligger.

Lyder det sandsynligt? Og hvorfor kunne jeg så starte den tidligere?
Og er det ikke underligt at et bundkort ikke understøtter dette kort, for så gammelt er det jo heller ikke.....?
Avatar billede coldplay Nybegynder
24. februar 2004 - 14:20 #1
Dit ASUS A7N8X-E motherboard understøtter AGP 8X.

G4TI4400 kortet er et grafikkort (?). Dette et AGP 4X/AGP 2X kort.

http://www.ntrs.net/images/videocards/MS-8871/g4ti4400.htm
Avatar billede funkystuff Nybegynder
24. februar 2004 - 14:53 #2
Bundkort med AGP 8x burde jo gerne være bagudkompatible - i hvert fald til 4x.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. februar 2004 - 19:56 #3
Jeg mener ikke at Ti4400 er til 3.3 v., men det er da til at finde ud af. Hvis det er har du sandsynligvis stegt AGP porten.
Avatar billede coldplay Nybegynder
24. februar 2004 - 22:57 #4
Avatar billede coldplay Nybegynder
24. februar 2004 - 23:01 #5
Afvis venligst svar!
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
24. februar 2004 - 23:57 #6
AGP 2x /4x kører 1.5 v så det burde ikke være et problem. Det er kun de gamle AGP 1x, der kører 3.3 V. De nyeste 8x AGP kort kører kun 0.8 V. Det lyder mest af alt som en fejl der er opstået når du har fået signal i starten.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
25. februar 2004 - 09:02 #7
OK, så må det være en fejl på bundkortet - igen. Så bliver det 2. gang jeg sender mit bunkort retur.