Avatar billede zaifrun Nybegynder
23. februar 2004 - 19:33 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får man output både i højtaler og høretelefoner??

Jeg vil gerne have output samtidig i både højtaler og
høretelefoner. Jeg har et soundblaster live platinium (audigy) lydkort. Det virker fint nok, men når jeg tilslutter mine hører telefoner til lydkortets phone out, så bliver min lineout til højtaleren muted. Jeg ved der er en indstilling et eller andet sted til at ændre det i windows xp. Men hvor??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. februar 2004 - 20:26 #1
Kommer også an på driver/medfølgende programstyring. Ved mit lydkort kan jeg nemlig vælge diverse opsætninger som du efterlyser. Så hvis du "kun" har brugt XP's egen driver til dit audigy lydkort så prøv istedet originalen hos audigy hjemmeside...
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2004 - 21:37 #2
DU skal købe en Minijack han med output i 2 hun minijacks stik den kan fået i fona eller en eletronik forretning til ca 40kr. så kommer lyden automatisk ud af dem
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2004 - 21:44 #3
Den skal se sådant her ud, bortset fra at de 2 phono udgange skal være minijack hun stik.

http://www.pchonline.dk/p.asp?katId=425&id=1057&text=Adapter_1XjackHAN_-_2XphonoHUN.html
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. februar 2004 - 00:54 #4
http://www.soundblaster.com/products/audigy2NX/
http://dk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp

Er det dem du har brugt ?

Men hvis dimsen rent HARDWARE lukker for PhoneOut så bliver det <levitan>'s metode/beskrivelse...
Avatar billede zaifrun Nybegynder
24. februar 2004 - 01:02 #5
ja, tak for alle forslag - nu har jeg selv fundet ud af det. Man bruger AudioHQ/Device Controls (under headphones tab) programmet fra soundblaster.

/Zaifrun
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. februar 2004 - 06:30 #6
Men andre ord - pointen findes i selve SoundBlaster programmet...