Avatar billede fatjay Nybegynder
22. februar 2004 - 17:22 Der er 10 kommentarer

bios password

har lige købt en bærbar, men der er bios-password på, hvad er det jeg skal trykke i starten, ( og er det før eller efter indtastet password) har prøvet med nogle af F tasterne, men uden held....
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 17:24 #1
hvilken type bærbar ? !!!
Avatar billede fatjay Nybegynder
22. februar 2004 - 17:28 #2
Toshiba - portege 7100 series
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 17:32 #3
med mindre du har en decideret knap (access toshiba), så er det typisk F1 eller F10 der bruges til at få adgang til bios
Avatar billede teko Nybegynder
22. februar 2004 - 18:16 #4
Jeg er ikke sikker på jeg forstår spg. Men hvis du vil til bios/pass så tryg Del når Computere lige er blevet tændt!
Avatar billede speedfreak Nybegynder
22. februar 2004 - 18:42 #5
hvis der er biospassword på, er der ikke meget at gøre, andet at tage backupbatteri ud 10min eller mere. men det kræver at man skiller den ad, og det er ikke så nemt med en bærbar. Men man kan ;)
Avatar billede thedeathart Nybegynder
22. februar 2004 - 20:15 #6
speedfreak: måske ved Toshiba, men du kan ikke ved en ibm..

Men Spørgsmålet er dårligt formuleret ;-
Avatar billede popsy Novice
22. februar 2004 - 21:48 #7
Måske noget du kan bruge her?  http://www.pwcrack.com/bios.shtml
Avatar billede dickie Nybegynder
22. februar 2004 - 21:55 #8
bare af nysgerrighed... hvornår køber man en laptop som er låst med et bios password uden at opdage det?
Avatar billede fatjay Nybegynder
23. februar 2004 - 06:32 #9
jeg vidste det godt, DICK, har også passwordet, men er bare interesseret i at have det taget af, så jeg ikke skal gemme papiret hvor PW står på, eller glemme det!!!
Avatar billede jsb Nybegynder
24. februar 2004 - 19:29 #10
Hvis du har passwordet kan det vel ikke være så svært at fjerne. Har du resette bios til factory defaults eller evt. opgradere bios, hvis der er en nyere version.