Avatar billede brinker Nybegynder
22. februar 2004 - 00:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fast IP adresse og Router.

Hej
Er der i det hele taget nogen mening i, af have en fast IP adresse - når man har flere computer på en router.
Avatar billede nmh Nybegynder
22. februar 2004 - 01:07 #1
Det afhænger af havd du vil lave. Har jeg forstået dig ret, har du en fast IP adresse og en router, hvor du har tilsluttet flere computere.
I dit eget lokalnet har du så dine egne IP-adresser, men uda´dtil har du en Ip-adresse. Din router finder selv ud af, hvilken computer, der har sendt en forspørgsel, nå der kommer noget ude fra nettet.
Med en fast IP-adresse har du mulighed for at have din egen web-server kørende, og du kan få knyttet et navn til denne adresse.
Denne funktion kan du ikke få med en variabel adresse.
Avatar billede brinker Nybegynder
22. februar 2004 - 01:21 #2
okay, tak for svaret.
Send lige et svar.
Avatar billede zimes Nybegynder
22. februar 2004 - 01:23 #3
Altså man har muligheden for at bestemme hvilke porte der skal være åbne og sendes til hvilken computer (forwarding) så vidt jeg har forstået.
Avatar billede brinker Nybegynder
23. februar 2004 - 01:11 #4
så snupper jeg dem selv
Avatar billede nmh Nybegynder
23. februar 2004 - 10:36 #5
Nå, jeg kom for sent med et svar. :o(