Avatar billede explore Nybegynder
19. februar 2004 - 20:03 Der er 2 kommentarer

Alert hvornår Diskplads!

Jeg skal stille en række Krav til hvornår en IT-afdeling skal gribe ind, ifht. hvor meget disk plads der er tilbage på forskellige harddiske.

serveren der mest er tale om, kører windows2003, og exchange.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal sætte som minimums krav (ikke til installation), men til hvornår der skal gribes ind.

F.eks Exchange Store mailbokse, m.m.

findes der en oversigt eller er der evt. andre der har lavet den slags beregninger.
/Explore
Avatar billede vistodk Nybegynder
19. februar 2004 - 20:08 #1
1 - hvis der er mindre end 1,5 gig tilbage på OS partitionen(disken)
2 - hvis der er mindre end 10% ledig plads på data partitionen(disken)

og
hvis disken er fragmenteret

se ellers under kravspec på www.microsoft.com
Avatar billede lgj Nybegynder
20. februar 2004 - 08:58 #2
Det er vist ikke svar nok.

Det kommer jo an på partitionsstørrelser og datatilvækst.
Er din exchange en enterprise - hvilken type brugere har du?