Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. februar 2004 - 14:30 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Lave UDF

Jeg har 2 DVD'er

Jeg har taget en info på dem, hvor jeg kan se at begge er ISO 9660, Joliet.

Men den ene er UDF og det er den anden ikke.

Den som er UDF vil afspilles i flere DVD'er end den som ikke er UDF..

Hvad er forskellen, og hvordan laver man det der UDF ???
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. februar 2004 - 14:33 #1
Skal jeg bare vælge UDF only når jeg brænder???
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2004 - 14:45 #2
jeps. UDF (Universal Disk Format) er klart bedre end ISO 9660.

ISO 9660 har en del begrænsninger som gør formatet uegnet til brug for DVD, CD-RW og andre nyere diskformater. UDF er designet til at understøtte disse nye diske.

UDF tillader at man tilføjer filer en for en til en CD-R eller CD-RW disk uden væsentlig overhead (spilplads) via en metode kaldt "packet writing". UDF tillader også sletning af enkelfiler på CD-RW, noget som ISO 9660 ikke kan håndtere. UDF er også bedre egnet til håndtering af DVD, fordi formatet understøtter diske med stor kapacitet.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. februar 2004 - 14:49 #3
Jeg afprøver, og vender tilbage...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. februar 2004 - 21:01 #4
Hvordan vælger jeg både ISO 9660 og UDF i Nero og WinOnCD 6 DVD Edition????

Nu fik jeg lavet en kun som UDF og det var ikke godt!!!
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. februar 2004 - 21:02 #5
Glem det har selv fundet ud af hvordan det brændes... prøver igen...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
19. februar 2004 - 11:37 #6
phatlasse-> Hej igen - vi støder da også på hinanden.

Beklager spm om cover - det er self rigtigt at der er copyright. Jeg tænkte bare ikke det igennem da jeg oprettede spm. Var bare mega irriteret over jeg i mandags købte filmen, og idag har filmen med et ødlagt cover.

Men hva, jeg finder nok på noget.  :-)

Vedr. dette spm, så har du ikke helt ret.

Man skal ikke lave en DVD bare i UDF. Den skal laves i ISO 9660 og UDF, ellers vil den ikke læses.

Så svaret er at det både skal være ISO 9660 og UDF som man kan vælge nemt i WinOnCD 6 DVD Edition.
Avatar billede norbert Nybegynder
19. februar 2004 - 17:48 #7
Hei freeky, gider du lige kontakte mig: enknudsen@hotmail.com
Norbert :-)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
19. februar 2004 - 20:26 #8
Nobert -> se din mail
Avatar billede norbert Nybegynder
19. februar 2004 - 20:31 #9
;-)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2004 - 21:50 #10
Helt OK med det andet spørgsmål :o) Havde ikke engang lagt mærke til at det var dig....
Mht. til måden man brænder DVD på har du ret. Behold du bare dine point (man kan jo ikke have ret hver gang :o))
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. februar 2004 - 08:16 #11
Nej du svarede på den ene halvdel "hvad er forskelen"  :-)
Avatar billede kenn-s Nybegynder
12. maj 2005 - 23:12 #12
kan ikke aflæse en udf fil i mit dvd drev - hvad gør jeg?